• Fejs

Billiga blomdekorationer som inte är pluttiga

Hej!
    Har ni nått tiips på vad man kan ha som blomdekoration på borden? Om man ska ha ordentliga vaser så kostar de 200 kr/st och det går inte. På tok för dyrt. Funderar på om man kan ha murgröna med instoppade blommor? Blir det bra tro? Blir det billigare än 2000 kr för 50 pers (25 "manslängder")? Någon som har bild på nått liknande eller något annat bra tips?

• Svar på tråden Billiga blomdekorationer som inte är pluttiga
  • FruRålin080808

Vi hade murgröna med små rosa pärlor på(det var ståltråd på dem, köpte en påse på Timarii för 10 kr och det räckte gott och väl) Murgrönan köpte jag för 80 kr på Blomsterlandet och sen klippte jag den i längder. Vi köpte billiga glas som vi hade stenar, gerbera och ett grönt blad i. I andra glas hade vi stenar och ljus. Jätte fint. Just nu kan jag inte lägga in bilder i mitt galleri, men ska försöka göra det senare. Vi gav nog ca 400 kr för hela bordsdekorationen och fick massor av beröm=)

• Fejs

murgrönan köpte du det i plast eller riktiga? vill gärna se bild

• FruRålin080808

Vi köpte "riktig" murgröna...

• Fejs

Hittade en bild på nätet, tror ni den varianten kan bli billig?
    Var hittar jag liknande vas som inte kostar mer än 30 kr?

• JPerlestam

Ikea har exakt likadana vaser som på bilden. Har sådana själv men de är iof köpta för två år sedan och kostade då 15kr st....

• Lajsan

Vi köpte vaser på ikea för 19:- st och satte i en röd ros och brudsläja (precis som buketten var) bild finn i galleriet

• Fejs

JPerlestam, vet du hur hög den är och hur bred den är i botten, mitten och upptill? Tror inte den finns i deras sortiment längre men jag kanske kan hitta nått liknande om jag vet ungefär hur stor den är.

• tolonta

Jag köpte denna vasen: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00017133

La glaskross en bit upp (ungefär dig utbuktningen börjar), hällde i vatten så nivån var några centimeter ovanför glaskrosset och ställde solrosor med kraftigt avklippta stjälkar så att de inet stack upp över kanten. Blev jättebra! Kan tänka mig att det skulle funka med andra blommor också...

Vasen som är på bilden ser ut att vara en hyacintvas av något slag...

• Fejs

provade idag med två olika vaser (den ena hade jag den från ikea, kpte en annan på blomsterlandet).
    Gick inte så bra tyckte jag. Den ena var för smal upptill och den andra för vid. Floristen skulle ha 150 kr/st exkl vas för att göra nått liknande. Inte värt det.

Någon som har nått annat bra tips på blomdekoration?

Är det trist med krukväxter med lull lull i?

• Pyron

Vi hade murgröna som vi fått av en bonde. Sen hade vi lila galskross som vi köpt på blomsterlandet. Min mamma hade sen plockat minirosor, som hon satt på några få ställen i murgönan.

Svar på tråden Billiga blomdekorationer som inte är pluttiga