• anja1661

hönsmamma?? nää...hundmamma! :-)

vi ska bli hundägare!! till en lite 8veckors jack russel!!! får kanske tom hämta hem idag!!!! *hoppas*

bara sååå glad! vi har velat ha hund sen vi träffades men det har inte funkat av olika anledningar. men nu så har alla bitar fallit på plats!!

*håller tummar o tår*

• Svar på tråden hönsmamma?? nää...hundmamma! :-)
  • sokkerstruten

Vad kul, vi har haft vår lille Golden retriver valp Melvin i en vecka nu, han är 12 veckor och är hur go som helst! har påbörjat lite ensamträning nu så vi får väl se hur detta går! :) Men han är duktig på att gå till dörren när han är kissenödig!

• Fenixx

vad roligt, lycka till. får ni lite att bita i, det är en stor hund i lien förpackning.

tyvärr så har vi många jack russel ägare här i kvarteret som inte förstår rasens behov så hundarna är uttråkade, skälliga, gör utfall osv...

• Vi för alltid 2009

Grattis! vi har en lite cairn terrier hemma som är 12 v, haft henne 1mån nu. Så kul är det! Lycka till!

• Rosenpetunia

GRATTIS
    Vad vore livet utan våra fyrbenta vänner!
    Vi har en sprallig, urgullig flattekille på 4,5 år och han förgyller vår tillvaro verkligen.

Många goda råd har skrivits tidigare här i tråden och jag kan inte annat än hålla med. Både kroppen o knoppen måste få sitt. Och det är jag övertygad om att ni är införstådda med, eftersom ni planerat och längtat länge.

Har ni fått hämta hem sötnosen idag?

• anja1661

åhh, nu e han hemma vår lille turbo!!
    vi hämtade honom igår och e ju bara fööööör gullig!!
    katterna verkar gilla honom oxå...iaf än så länge.

tack för alla tips o råd! vi har läst på massor om rasen och är mer än väl beredda på att han behöver moyionera både kropp o knopp!
    sambon löptränar och jag älskar promenader så det blir inget problem. hur vi ska motionera knoppen har vi ite bestämt ännu. det blir nog några kurser eller så.

lägger ut bilder så snart jag kan

• Boxerbruden

Agility kanske skulle vara nåt. :)

• lillP

Kul att katterna också gillar honom! Har själv två katter och den ena i princip hatar alla andra djur utan sin brorsa. Det går hyfsat med större hundar men pappas cocker spaniel åker på däng (kan ha nåt med att göra att den hunden är fruktansvärt ouppfostrad också och inte är van vid katter).

Lycka till med lillkillen!

anja1661 skrev 2008-08-19 07:04:47 följande:
    åhh, nu e han hemma vår lille turbo!!vi hämtade honom igår och e ju bara fööööör gullig!!katterna verkar gilla honom oxå...iaf än så länge.tack för alla tips o råd! vi har läst på massor om rasen och är mer än väl beredda på att han behöver moyionera både kropp o knopp!sambon löptränar och jag älskar promenader så det blir inget problem. hur vi ska motionera knoppen har vi ite bestämt ännu. det blir nog några kurser eller så.lägger ut bilder så snart jag kan
  • stinakina

Hoppar in här jag med!

Har en Chinese Crested som blir nio om en månad, han är en omplacering och vi har haft honom i tre år.
    Sen har vi skaffat hus och av en händelse hamnade Alice hos oss, en fyrvägskorsning (en hel del jakt i henne) hon är 8 månader nu, mellanstor, och full av liv!

Jag har gått valpkurs och nu på söndag ska jag börja på spårkurs...väldigt viktigt tror jag att aktivera deras huvud med, inte bara springet i benen..hunden blir så himla mycket lugnare när hon är tillfreds..

Och plus är ju att man själv håller sig i skaplig form!

• Boxerbruden

Tänkte bara flika in att du kan aldrig få en hund trött av mation...eller jo det kan du innan dom får upp konditionen för det är precis som med oss människor...ju mer vi rör oss och motionerar desto bättre kondis får vi och desto mer orkar vi. Men sätt nåt i händerna på oss så vi måste tänka...då blir vi trötta *S*

Agility är kanon...mycket fart och spring, full koncentration på matte/husse, måste ha ett bra sammarbete.
    Spår är kanonkul och hunden får använda nosen...samma sak med uppletande.

Hoppas du hittar nåt som passar dig och din hund för ni ska ju bägge två tycka att det är skoj.

Hur går det med den lille??

• anja1661

bilder kommer ikväll...

han e så rolig!! busar med katterna och barnen!
    men han vill inte gå speciellt långt...hahha. vi kom ut genom dörren i princip, sen satte han sig ner och vägrade! hahah...men det här med koppel e ju nytt ännu.

en fråga till alla er som vet: kan/ bör man redan nu träna honom med sitt och liknande? kan han leta efter gömda matbitar oså??

Svar på tråden hönsmamma?? nää...hundmamma! :-)