• älskarlivet

Vad gör man?

Om man har skrivit i inbjudan att det är ett barnfritt bröllop, men någon ändå tar med sig barn, vad gör man då?

Jag skulle nämligen bli väldigt irriterad om någon tog med sig barn, trots att vi är noga med att skriva att inga barn, förutom syskonbarn, är välkomna..

• Svar på tråden Vad gör man?
  • Tjolinti

Jag hade frågat dom om dom har problem med o läsa... Sen hade jag sagt vad det stod i inbjudan o bett dom gå, ska inte förstöra min dag.

• älskarlivet

Jo men det är det jag menar också, men min mamma menar att man inte kan säga till dem om de väl kommer dit.. Men jag menar att det är once in a lifetime, man gifter sig.. På bröllopsdagen är det ju faktiskt brudparet som bestämmer.. Det är ingen "vanlig" fest..

• FrökenHoppsan

Du kan ju då på dagen hänvisa till att ni har dukat fram o gjort bordsplacering, och inte har någon plats åt denna objudna gäst, som ett barn ju är då i ert fall...

• älskarlivet

Men jag är så rädd att det ska bli sura miner och bråk.. Och min syster tycker nog mest vi är tramsiga som har barnfritt förutom syskonbarn, för de hade hela släktens barn på sin fest..

• FrökenHoppsan

Men nu är det inte din systers fest utan Din, å dom som kommer ska respektera Era önskemål. Så enkelt är det!

• Fenixx

det ska inte ni behöva ta tag i isåfall på eran dag, se till att prata med eran toastmaster eller värdpar så kan dem isåfall hantera "problemet" om det dyker upp.

dålig stil ifall någon inte respekterar eran önskan på ERAN dag.

• älskarlivet

Jo precis, det är VÅR dag, men jag får höra lite kritik från min familj ibland, att man inte ska ha för stora förväntningar, att det väl inte är så farligt om något extra barn kommer etc...

• sanneb

Skicka ut en extra påminnelse om vad som gäller på bröllopet. Det gjorde vi - vi skrev att vi inte ville att någon skulle fotografera under vigseln - men att sen är det fritt fram utanför kyrkan.
    I kortet kan ni ju än en gång på minna om att inga fler barn är välkomna...

• älskarlivet

Ah, det var ett bra förslag. Vi funderar även på att göra en hemsida, där man också kan skriva sådant!

• Fenixx

ja en hemsida är jättebra att ha så man kan skriva ut mer utförligt om detaljer och "bra att veta" osv.

Svar på tråden Vad gör man?