• Fejs

Namnlappar för bordsplacering

Hej!
    Skulle vilja ha tips och ideer på hur man kan göra namnlapparna för bordsplaceringen. Hjärta att sätt apå glasen är det enda jag kommer på, lite trist då jag nyligen var på ett bröllp som hade så. Några andra ideer?

• Svar på tråden Namnlappar för bordsplacering
  • JosieAdde

Vi skrev namnen på festprogrammen.

• sandybee

Kommer ha vanliga tråkiga bordsplaceringskort som man kan köpa hos Calligraphen. Skulle velat ha något roligare men nu känns det tråkigt att då behöva kasta bort de kort vi redan köpt för dyra pengar.

• Fejs

Sant, jag har också papper kvar som man kanske borde utnyttja istället.

• Skåne09

Sandybee, varför inte lägga lite tid och energi på övriga dukningen istället. Tror säkert era bordsplaceringar är jättefina och inte "vanliga tråkiga". Tänk helheten istället, så slipper du vara missnöjd eller slänga bort pengar!

• kuliJuli

Vi ska nog hålla bordsplaceringslapparna rätt enkla, typ handskrivna på svart papper och bara vika lapparna så de kan stå upp - den klassiska modellen, alternativt bara lägga en liten lapp intill respektive glas. Blir så mycket med övrig dekoration i alla fall.

• sandybee

Du har så rätt så!

Skåne09 skrev 2008-08-20 08:19:35 följande:
    Sandybee, varför inte lägga lite tid och energi på övriga dukningen istället. Tror säkert era bordsplaceringar är jättefina och inte "vanliga tråkiga". Tänk helheten istället, så slipper du vara missnöjd eller slänga bort pengar!
  • mumrik

Mina föräldrar sågade itu en En (ni vet sånt trä som smörknivar egentligen ska vara i) och har sen bränt in namnen och vårt monogram. Sen har vi själva satt fast en ring i varje så gästerna får bestämma efter kalaset om de vill sätta en nyckelring eller dylikt på som minne.

• Gudinnan

Vi gjorde look-a-likes, du kan se bilder i mitt Galleri. Det var mycket uppskattat och gjorde att gästerna hade något roligt att diskutera redan från början.

• Fejs

Hur gjorde du look-a-likes, vart hittade de personerna? Är alla jättekända personer så alla känner till dem eller är många kända men okända för vanlig medelsvensson?

• lolinona

Om du vill ha bordsplaceringen ffäst på glaset kan man även ta små klädnypor.

Vi skall ha segelbåtar som m2b:s farbor karvar ur ek.
    Sedan kommer namnen stå på seglen.
    På så sätt har alla ett litet minne att ta med sig hem.

• ylle08

Jag fick som present av min kusin "tankerutor" från www.pedagogforlaget.se och de tänkte jag använda som placeringskort. där står det många tänkvärda ord. ex. "lyckan finns överallt omkring oss"

• Gudinnan

Jag gjorde det via ett program på en hemsida på nätet, då får man förslag på olika kändisar och då försökte vi välja en känd men ändå ganska lik person. Från början tänkte vi även skriva info om kändisen på baksidan men det hanns inte med.

Här är länk till sidan:
    www.myheritage.com/index.php

Fejs skrev 2008-08-21 07:44:24 följande:
    Hur gjorde du look-a-likes, vart hittade de personerna? Är alla jättekända personer så alla känner till dem eller är många kända men okända för vanlig medelsvensson?
  • Black velvet

Vi skall ha "vanliga vikta! samma papper som inbjudningskorten,
    Texten skriven gammeldags sirlig stil.
    Ett tips! Gör föra till bordskort i samma papper, de delas ut av tex. brudtärna, marschalk eller toastmaster passande efter välkomstdrinken.
    Ett trevligt sätt för herrarna att finna sin bordsdam bland alla kvinnor.
    Ett bord kan lätt bli "överarbetat" dvs. plottrigt, använd enkla namnkort. Lycka till!

• hannapanna2008

Vi skrev namnen på lappar som vi satte fast på våra gåvor till gästerna. Bild finns i mitt galleri.

• Flooora

Vi har kritvita stenar med namnet skrivet i guld! Jätte fint blev det!

• 20080802

Vi skrev bara namnen på festprogrammen. Blev både enkelt och snyggt.

• kdaug2008

Oj, här kan man ju hitta på massor, själv har jag svårt att välja mellan olika alternativ...

Har ni något tema som man kan spinna på?
    Vi kommer ha skärgårdtema så det blir kanske skriva på stenar, göra småminiflaskposter med resp. namn på lappen i flaskan (texten utåt då såklart...så man inte behöver öppna dem..)eller sätta fast en lapp med flöte på servetten.... kan nog komma på fler grejer om sp behövs.. heeh

Lycka till

• thn0808

Vi skrev namnen på skiffer bitar - så läckert.

Svar på tråden Namnlappar för bordsplacering