• stinakina

Sunkigt bröllop (fortsättning?)

Det fanns en tråd ang det "sunkigaste" bröllop ni varit på.
    Tråden handlade mest om dråpliga saker som hänt på ett bröllop tex att brudparet "bjöd" på korv och bröd, men sen tog betalt för detta, att nån gäst blivit så full att de inte hittade hem, och att brudparet fick stora problem att få hem gästen i fråga osv...

På vårt bröllop hände nåt "sunkigt", min blivande svägerska och svåger blev nog bröllopets samtalsämne....De hade egen öl med sig i en plastkasse...de hade heller ingen present till oss (vi hade iofs nämt att vi först och främst ville att folk kom, presenter var självklart välkommet) *hihi* Ok min man tycker det är väldigt pinsamt, men jag försöker släta ut det.....so what liksom.....

• Svar på tråden Sunkigt bröllop (fortsättning?)
  • Aleta

Egen öl...hihihi

Lite sunkigt på mitt bröllop var att makens ex som var med kom med sura kommentarer om att han hade gift "upp sig" för att få ett fint hus och pengar. Min brorsa blev ganska chockad när han hörde henne. Man kan faktist se på en del av bilderna från vigseln att hon inte direkt ser glad ut för vår skull. (Vi får väl redigera bort henne .)
    Dessutom så fick hon min snälla mamma som står ut med det mesta att gå i taket. Jag tror aldrig jag har sett mamma så arg. Tydligen så ignorerade hon mamma totalt när de skulle säga adjö och tack, hon bara tittade rakt förbi mamma som om hon inte fanns. (Hon hälsade knappt på mig när hon kom heller, men jag var förberedd...så jag lät mig inte påverkas.)

• Fejs

man kan ju undra varför hon kom om hon var så sur

• Tjolinti

jag undrade också, va fan gjorde hon på ert bröllop? hahaha

• paradisfågel

Aleta, tycker synd om dig! Hur kunde hon ens hamna på gästlistan med en sån attityd som de låter som att hon hade?

• yessa76

Sunkigt och sunkigt...men jag har ett exempel på ett bröllop där man skulle valt en annan lokal och där gästerna var ohyfsade....
    Min kusin valde att hålla mottagningen/festen/middagen i matsalen på ett äldreboende....ni vet en sån matsal på ett äldreboende som iof också är en "vanlig" lunchrestaurang.....men ändå.....Man blir inte på festhumör när man ser den lokalen....Och dörrarna intill vårdavdelningarna var i glas så man såg in och ja var ett helt vanligt äldreboende inget fel på boendet i sig! Men det känns kankse inte så festligt! Som att fira bröllop på sjukhus ungefär! Och hela stället var inte så utsmyckat så det märktes så tydligt att det var en sån matsal....Lite mer utsmyckningar hade kanske gjort att det känts mer festligt....
    det tog lååååång tid innan festen kom igång. Och folk hade inte vett nog att sitta still/vänta med att ta mat från buffén utan det sprangs hej vilt och folk tog mat under talen......Om man vill ha tal och sånt så lite mer högtidligt så får man hoppas att folk har vett nog att vänta med att springa upp o ta mer mat.....Jag förstår att de som hade barnen med kanske måste gå upp och ta barnen/kolla till dom även under tal men dom som bara skulle ha mer mat.....Ingen hyfs alls. Det var många som inte hörde talen eftersom andra gäster (vuxna människor alltså!) inte hade uppfostran nog att sitta still och hålla tyst! Vuxna människor som inte kan hålla tyst och sitta still! Ohyfsade gäster!

Eller jag har ett exempel till....
    Ett par hade sin vigsel och fest hemma i trädgården. Inget fel med det. Men det var ett överaskningsbröllop så gästerna visste inte att det var ett bröllop. En del gäster kom inte i tid, antagligen eftersom dom trodde att det var en vanlig grillfest och att dom därför kunde komma kanske 20 minuter efter utsatt tid utan att det skulle bli katastrof för det.... Och brudparet började med hela vigseln innan alla kommit....Om man ska ha det hemligt och överraska alla så kankse man får påpeka för dom som inte brukar komma i tid att dom ska komma i tid och så får man dra en vit lögn till varför de MÅSTE komma i tid denna gången....Så det blev lite hoppsan hejsan kan man lugnt säga.... Och klänningen var för stor för bruden.....den hängde på sniskan.... Inte så faaaarligt men det ser så himla halvdant ut...sådär ungefär som att "tja jo vi gifter väl oss....lite på en höft sådär"......Och allt var inte klart utan när gästerna kom så sprang brudparet omkring i underkläderna! Och samtidigt skulle dom ju låtsas att det bara var en vanlig fest och stolar och bord var inte framställda och dom hade missat en del grejer kan man lugnt säga....ingen is, missat att köpa servetter och missat att köpa tillräckligt med plastbestick och gästerna fick börja ränna runt i grannskapet o fråga grannarna efter mer stolar....och be att få lite is....och så kommer prästen mitt i alltihop och bruden öppnar ganska halvklädd.....det kändes som en sådär halvbra komedi...
    .
    Jag tyckte synd om brudparet men samtidigt så kändes det som att dom kunde valt ett senare datum för att ha mer tid att ordna allt!

• Aleta
    paradisfågel skrev 2008-08-17 10:24:30 följande:
    Aleta, tycker synd om dig! Hur kunde hon ens hamna på gästlistan med en sån attityd som de låter som att hon hade?
    Lååång historia, speciella kompisgäng osv. Jag var som sagt lite förberedd, så det har jag skakat av mig. Jag minns istället alla fina kommentarer vi fick av våra supertrevliga kompisar och släktingar.
  • paradisfågel
    Aleta skrev 2008-08-17 11:53:32 följande:
    Lååång historia, speciella kompisgäng osv. Jag var som sagt lite förberedd, så det har jag skakat av mig. Jag minns istället alla fina kommentarer vi fick av våra supertrevliga kompisar och släktingar.
    Ah okay, då förstår jag.. Tycker du gjort rätt som fokuserade på allt positivt istället
  • Nyfiken gul , nu fru

var själv inte bjuden - men ett par bekanta gifte sig och till saken hör att dom är starkt frireligiösa o gifte sig därefter också..

maken var från finland och dom hade därmed en del finländska gäster med i gänget. Dom hade planerat en överaskning åt brudparet (vännerna var också frireligiösa). Dom hade hyrt in ett gäng gogo-dansare som gjorde ett bejublat uppträdande - så långt allt okej..

men när showen var över hade tjejerna planerat en egen överaskning... musik startade o flickorna började STRIPPA! och "bjöd" ut sig till brudgummen o ville att han skulle stoppa sedlar i trosorna och dom försökte kyssa honom o be honom köra ner ansiktet mellan brösten på en av dansarna.

nu blev det kaos - dom mest religösa gästerna avvek genast från bröllopet och var både arga o lessna.

o resterande bröllopsfest spårade också ur då många började dricka lite för mycket tack vare det inträffade...

tycker synd om brudparet faktiskt....

kanske en liten tanke åt alla som planerar en överaskning - var noga med att kolla vilka personer ni hyr in o vad dom hade tänkt göra.

• Du Jag Vi

Jag var på ett bröllop där det var ett ungt brudpar som gifte sig, de var så fina så fina, men deras närmsta kompisar kom till kyrkan i jeans luvtröja och keps! Jag var inte ensam om att tyckt att det såg fel och respektlöst ut!

Sen på "lunch/middagen" så serverades det smörgåstårta och då sitter en av gästerna och säger högt "Jag kunde ha gjort en mycket godare smörgåstårta än den här" när det är brudgummens mamma som har stått och slitit med att göra smörgåstårta till alla gäster! Elakt tycker jag!

• Charmeuse

Fy vad hemska saker folk gör! Att man inte tänker efter...

• Önskebrunnen

Vi var bjuden på bröllop för några år sedan och det skulle vara fin middag med 3 rätter osv. När vi kom till kyrkan fick vi veta att cateringfirman 2 dagar innan avbokat för att det var för många gäster....dom visste ju hur många det var hela tiden.Snabbt ändrad festlokal och mat.I alla fall så blev det tacobuffe men andra gäster...inte riktigt vad alla tänkt sig...betalade dessutom rätt mycket i kuvertavgift som vi inte fick tillbaka något av.Lite snopet alltihop...

• Nancy Drew

I Lyckans Land av Frank McCourt kan man läsa om ett riktigt sunkigt bröllop.

• Wicks

Nyfiken gul , nu fru skrev 2008-08-17 13:13:16 följande:

var själv inte bjuden - men ett par bekanta gifte sig och till saken hör att dom är starkt frireligiösa o gifte sig därefter också..maken var från finland och dom hade därmed en del finländska gäster med i gänget. Dom hade planerat en överaskning åt brudparet (vännerna var också frireligiösa). Dom hade hyrt in ett gäng gogo-dansare som gjorde ett bejublat uppträdande - så långt allt okej..men när showen var över hade tjejerna planerat en egen överaskning... musik startade o flickorna började STRIPPA! och "bjöd" ut sig till brudgummen o ville att han skulle stoppa sedlar i trosorna och dom försökte kyssa honom o be honom köra ner ansiktet mellan brösten på en av dansarna. nu blev det kaos - dom mest religösa gästerna avvek genast från bröllopet och var både arga o lessna. o resterande bröllopsfest spårade också ur då många började dricka lite för mycket tack vare det inträffade... tycker synd om brudparet faktiskt.... kanske en liten tanke åt alla som planerar en överaskning - var noga med att kolla vilka personer ni hyr in o vad dom hade tänkt göra.
    vad arg jag hade blivit. låter inte som en trevlig översakning (av tjejerna).
Svar på tråden Sunkigt bröllop (fortsättning?)