Inlägg från: kekkap |Visa alla inlägg
  • kekkap

vad ska jag ha under mina små blockljus?

Bordsdekorationer - ljus:
    Jag har köpt små ljusbruna blockljus, typ 3-4 cm i diameter och 6 cm höga på hemtex (rea nu med 70 % om någon mer vill handla!).

Men har någon tips på vad man kan ställa dem på? de kan ju inte stå direkt på bordet...

Det behöver vara billigt så det funkar inte med dyra förslag!

Något kreativt man kan göra själv? Billiga saker på internet...?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden vad ska jag ha under mina små blockljus?
  • kekkap

hehe - bullformarna va ju en rolig ide...fast d ska väl va sånt som inte kan börja brinna...?

fargtema är ljus beige/creme, mörk brun och orange...

• kekkap

nej men hej...nu gjorde jag fel med! Jaja..skatteverket-länken va det jag syftade på ;)

• kekkap

Mrs Mommy skrev 2008-08-16 20:37:48 följande:

Just ja...undrar om dessa passar mina ljus...
    Men d blir ändå rätt dyrt om man ska ha 2 ljus, fyra ställen per bord dvs 8 per bord, kanske fyra bord= 8x4 = 32 x 5 kr = ja...det blir väl inte så illa. Kanske skulle funka, efter som jag fick mina ljus så billigt ändå! :)
  • kekkap

låter som den blir för stor för mina ljus

• kekkap

hehe

Jo...hmm...kom med ideer på upp-piffning då! :P

• kekkap

man kanske kan klämma den intill ljuset...och surra brun ståltråd runt, eller brunt silkesband?

• kekkap

Vad är staniolbakformar ? kan du skicka länk på bild eller nåt? Försökte googla men fick inga träff...felstavning?

• kekkap

Tack för alla tips! Just nu sitter jag med ett av mina nya ljus binnande brevid mig - fick tips av min kompis att det är smart att testa om det är blockljus eller stearinljus (som rinner över), hon hade själv köpt ljus förut som hon trodde var blockljus men det vivsade sig vara stearinljus...
    Om det är stearinljus måste de ju stå i ett glas...

Ååå, hoppas det är riktiga blockljus! Det ser iaf ut som det...

• kekkap

Hurra! Nu har ljuset brunnit ett tag och det är riktiga blockljus jag har köpt! :D
    Va skönt...!

• kekkap

Mrs Mommy skrev 2008-08-18 10:10:47 följande:

Men får du i dina ljus i dem?
    Ja, jag får faktiskt det! De passar perfekt enligt min kompis som åkte dit idag och köpte dem (hon hade med sig ett ljus och provade). Mina blockljus är ganska små, 4 cm i diameter och ca 6 cm höga. Hoppas bara de brinner hela festen, det stod ingen tid på paketet... :)
Svar på tråden vad ska jag ha under mina små blockljus?