• pusss

Kan tjejen "fria"?

Hello :)
    jag satt och letade lite överallt på internet, efter tips och sånt om förlovning. Kom in på den här sidan och tänkte att det var värt en registrering eftersom alla verkar vara på samma spår här & förhoppningsvis får jag nåt svar :)

jaja, till saken då..
    Jag är en tjej på 18 år. jag har varit tillsammans med min kille (som är 19) i lite mer än ett halvår nu & om ca en månad blir vi sambos.
    Det känns helt underbart och helt rätt.
    Förstör jag denna lycka genom att fråga om hans hand då, så att jag bör vänta ett tag? Eller gör det bara hela grejen ännu gulligare?

hihi help :)...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-15 20:34
    Alltså, förlovning då.
    inget giftemål :)

• Svar på tråden Kan tjejen "fria"?
  • misstrixie

Jag tror inte att du "förstör" något alls genom att fråga, men eftersom ni ändå har detta underbara att flytta ihop nu så är mitt tips att vänta lite och ta ett steg i taget... Jag tror att det kommer att kännas mycket mer betydelsefullt och stort när ni väl har levt som sambos ett tag och känner varandra i de rollerna också.

Inte för att jag moralpredikar alltså, jag förlovade mig innan jag blev sambo. Men ibland kan jag önska att vi sparade förlovningskaramellen lite längre så att man kunde fått gå och drömma om den!

• mysifer

jag håller med. vi blev sambos i augusti och förlovade oss i november. båda sakerna var såklart alldeles underbara och härliga men det hade inte gjort något om vi väntat lite med förlovningen eftersom vi ändå inte kan gifta oss på två år. har redan satt datum och folk tycker att jag är galen som planerar bröllop två år innan

• didis

Det finns nog en överhängande risk att han tycker det är för tidigt.

Bo ni ihop ett tag, det är i sig att ta förhållandet till en ny nivå. Så njut av det först!

Men som svar på rubriken: självklart! Tjejer överlag behöver bli tydligare på vad vi vill och vill man gifta sig är det bara att fria.

• SandrahjärtaTony

Ingen annan än ni vet hur erat förhållande är. Känns det rätt, så gör det ! Men eftersom du frågar, kanske du tvekar lite.. ?

Jag och min kille har varit tillsammans i 7 månader (20 och 21 år gamla) och har varit sambos i två månader. Nu vill vi gärna förlova oss, och ska göra det inom några månader. För oss var det ett gemensamt beslut, men jag känner honom så jag vet att han hade blivit överlycklig om jag hade friat !

Svar på tråden Kan tjejen "fria"?