• FrökenHoppsan

Titta hit alla FRUAR och blivande fruar!

Nu var man gift då! Mycket lyckligt gift! Vi hade en underbar dag, och allting gick som det skulle. Musiken i världsklass, underbart god mat, alla gäster jättenöjda, dukningen blev jättefin, jätteduktig toastmaster... osv.
    ..Så vaknar man dagen efter bröllopsdagen, å känner bara *PUFF*, som om luften gått ur en. Helt tommt! pÅ snudd till meningslöst. Var det detta man planerat i ett år??? Kvällen gick SÅÅÅ snabbt!!

Nu, en vecka efter, har jag "vaknat", kan känna mej lugn å lycklig å gift framför allt..
    Men det tog några dagar helt enkelt..

Undrar om det finns några andra nygifta som fått en "mini-depression" straxt efter bröllopet?? Eller e jag konstig?

• Svar på tråden Titta hit alla FRUAR och blivande fruar!
  • Efter 11 år är det min tur

Jag tror att deppigheten beror på att man aldrig vill att den dagen skall vara över,man vill känna detta rus alltid. Just bröllopsdagen går ju så fruktansvärt fort och den dagen får man ju aldrig uppleva igen om man inte skiljer sig och det är ju inget man hoppas på direkt.
    Jag tyckte det var jobbigt att kliva in i vardagen redan dagen efter när vi hämtade ungarna hos barnvakten.
    Någon prinsessa blir jag aldrig mer och det är j-vligt deppigt.

• FrökenHoppsan

Ja inte vet ja... Är nog annars så nöjd med vårt liv. Nyrenoverat hus, som vi just flyttat in i.. mannens två fina barn.. Men det e klart, bröllopsplanerandet va ju en extra "krydda" i livet, som man aldrig mera får ta del av.. inte på såhär nära håll iallafall.. Och tur e väl det egentligen, vill ju ha denhär mannen resten av livet! -)

• FrökenHoppsan

Mrs Mommy skrev 2008-08-15 20:14:28 följande:

En annan terapi är att sitta här och ge tips till de som har det underbara framför sig
    ja, alltid något!!
  • jelikr
    FrökenHoppsan skrev 2008-08-15 20:14:58 följande:
    Ja inte vet ja... Är nog annars så nöjd med vårt liv. Nyrenoverat hus, som vi just flyttat in i.. mannens två fina barn.. Men det e klart, bröllopsplanerandet va ju en extra "krydda" i livet, som man aldrig mera får ta del av.. inte på såhär nära håll iallafall.. Och tur e väl det egentligen, vill ju ha denhär mannen resten av livet! -)
    En tanke bara(känner er ju inte)Ni kanske kan flytta fokuset på lite bebisar nu när ni är gifta.
  • Mrs Mommy

Kanske börja planera att förnya löftena på 10års dagen så slipper man skilja sig

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-15 20:14:37 följande:

Jag tror att deppigheten beror på att man aldrig vill att den dagen skall vara över,man vill känna detta rus alltid. Just bröllopsdagen går ju så fruktansvärt fort och den dagen får man ju aldrig uppleva igen om man inte skiljer sig och det är ju inget man hoppas på direkt.Jag tyckte det var jobbigt att kliva in i vardagen redan dagen efter när vi hämtade ungarna hos barnvakten.Någon prinsessa blir jag aldrig mer och det är j-vligt deppigt.
  • FrökenHoppsan

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-15 20:14:37 följande:

Jag tror att deppigheten beror på att man aldrig vill att den dagen skall vara över,man vill känna detta rus alltid. Just bröllopsdagen går ju så fruktansvärt fort och den dagen får man ju aldrig uppleva igen om man inte skiljer sig och det är ju inget man hoppas på direkt.Jag tyckte det var jobbigt att kliva in i vardagen redan dagen efter när vi hämtade ungarna hos barnvakten.Någon prinsessa blir jag aldrig mer och det är j-vligt deppigt.
    Där slog du nog huvudet på spiken!!! Det e ju exakt så!! Detta rus, över att "MAN SKA GIFTA SIG" är ju för underbart, alla förväntningar, alla planer... det är nog så, trots att allt blev som det skulle så infinner inte sig känslan direkt!
    Det e lika som när man ska få semester, den sista timmen på jobbet e ju bäst..när man har allt framför sig...
  • Efter 11 år är det min tur

Min gubbe vill nog inte förnya nåt...lite svår på romantiken
    Mrs Mommy skrev 2008-08-15 20:17:40 följande:

Kanske börja planera att förnya löftena på 10års dagen så slipper man skilja sig Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-15 20:14:37 följande:
  • FrökenHoppsan
    jelikr skrev 2008-08-15 20:16:57 följande:
    En tanke bara(känner er ju inte)Ni kanske kan flytta fokuset på lite bebisar nu när ni är gifta.
    Jo, en bebbe står nog högt uppe på önskelistan. Har nog två tjejer som jag älskar som mina egna.. men en gemensam bebbe vore underbart!
  • Mrs Mommy

Du har lite tid att bearbeta honom på
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-15 20:19:21 följande:

Min gubbe vill nog inte förnya nåt...lite svår på romantiken Mrs Mommy skrev 2008-08-15 20:17:40 följande:
  • misstrixie

Jag har blivit så pass biten av bröllopsplaneringen att jag håller liv i det intresset. Vi ska till exempel ha en stor Halloweenfest, som vi brukar ha varje år - och ojojoj, det här kommer bli den mest genomplanerade Halloweenfesten i världshistorien! Det känns jättekul att ha ett sånt projekt och få lite användning för allt man lärde sig om festplanering från bröllopet. Inte för att det är riktigt samma upplägg... men väldigt roligt ändå. Här ska göras inbjudningar och dekorationer och favors!

• FrökenHoppsan

Mrs Mommy skrev 2008-08-15 20:17:40 följande:

Kanske börja planera att förnya löftena på 10års dagen så slipper man skilja sig Efter 11 år är det min tur skrev 2008-08-15 20:14:37 följande:
    Jo, min man som åxå blev lite tagen över att "vår dag" var över föreslog faktist det, att vi ju kunde fixa stor fest varje bröllopsdag, så har vi ju alltid ett år på oss då att planera nästa fest!
  • FrökenHoppsan
    misstrixie skrev 2008-08-15 20:23:33 följande:
    Jag har blivit så pass biten av bröllopsplaneringen att jag håller liv i det intresset. Vi ska till exempel ha en stor Halloweenfest, som vi brukar ha varje år - och ojojoj, det här kommer bli den mest genomplanerade Halloweenfesten i världshistorien! Det känns jättekul att ha ett sånt projekt och få lite användning för allt man lärde sig om festplanering från bröllopet. Inte för att det är riktigt samma upplägg... men väldigt roligt ändå. Här ska göras inbjudningar och dekorationer och favors!
    Så känner jag också, att det vore så kul att ha "nästa projekt" på gång, för nu e man ju proffs lixom!
  • misstrixie
    FrökenHoppsan skrev 2008-08-15 20:25:50 följande:
    Så känner jag också, att det vore så kul att ha "nästa projekt" på gång, för nu e man ju proffs lixom!
    Kör på, vetja! Halloweenfest eller julparty eller varför inte nyårsbal, finns ju en massa kul att fixa.
  • FrökenHoppsan
    misstrixie skrev 2008-08-15 20:29:48 följande:
    Kör på, vetja! Halloweenfest eller julparty eller varför inte nyårsbal, finns ju en massa kul att fixa.
    Men javisst! Sånt e jag riktigt på G med nu! Någo för att fylla ut tommrummet.. Fast jag anar att inget blir lika mäktigt som att planera sitt eget bröllop!
  • FrökenHoppsan

puffar lite för mera erfarenheter

Svar på tråden Titta hit alla FRUAR och blivande fruar!