• FrökenHoppsan

Titta hit alla FRUAR och blivande fruar!

Nu var man gift då! Mycket lyckligt gift! Vi hade en underbar dag, och allting gick som det skulle. Musiken i världsklass, underbart god mat, alla gäster jättenöjda, dukningen blev jättefin, jätteduktig toastmaster... osv.
    ..Så vaknar man dagen efter bröllopsdagen, å känner bara *PUFF*, som om luften gått ur en. Helt tommt! pÅ snudd till meningslöst. Var det detta man planerat i ett år??? Kvällen gick SÅÅÅ snabbt!!

Nu, en vecka efter, har jag "vaknat", kan känna mej lugn å lycklig å gift framför allt..
    Men det tog några dagar helt enkelt..

Undrar om det finns några andra nygifta som fått en "mini-depression" straxt efter bröllopet?? Eller e jag konstig?

• Svar på tråden Titta hit alla FRUAR och blivande fruar!
  • Soon and very soon

har hör att det är "vanligt" har oroat mig lite själv. skönt att du delar med av det så folk vet.

• FrökenHoppsan

Ja. Helt klart något att ta på allvar, att dom känslorna KAN komma... hade aldrig trott det.. Där står man med världens underbaraste äkta man, som man älskar över allt annat.. å känner ingenting!!
    Men det är väl all stress man haft innan kanske som framkallar detta, inte vet jag..

• jelikr

Har oxå hört jättemånga som känt så , men själv hade jag inte alls de känslorna.
    Jag var rädd för det innan eftersom jag lade ner så fuktansvärt mycket tid och energi på bröllopet , men de känslorna kom aldrig.
    Vi var bara så fruktansvärt lyckliga och nöjda över hela dagen , så vi kunde inte sakna nåt+att det för mig faktiskt kändes skönt att få släppa allt

• misstrixie

Jag blev inte deppig direkt efter bröllopet utan jättelycklig och hela sommaren har varit underbar, däremot nu när jag börjat jobba igen efter semestern så känns det extra motigt och lite konstigt att inte ha bröllopsprojektet att dagdrömma om som jag gjorde hela våren. Men man kommer nog ifatt sig själv så småningom.

• FrökenHoppsan
    jelikr skrev 2008-08-15 19:57:54 följande:
    Har oxå hört jättemånga som känt så , men själv hade jag inte alls de känslorna.Jag var rädd för det innan eftersom jag lade ner så fuktansvärt mycket tid och energi på bröllopet , men de känslorna kom aldrig.Vi var bara så fruktansvärt lyckliga och nöjda över hela dagen , så vi kunde inte sakna nåt+att det för mig faktiskt kändes skönt att få släppa allt
    Jo, men det kan inte vara det som är grejen, för jag var, som jag skrev, också jättelycklig över hela dagen, allt blev underbart!
    Å jag va också glad åt att allt var över.. planerandet tänkte bli för mycket på slutrakan.. Så jag vet inte vad deppigheten egentligen berodde på??! Nån psykolog därute??
  • misstrixie
    FrökenHoppsan skrev 2008-08-15 20:07:34 följande:
    Jo, men det kan inte vara det som är grejen, för jag var, som jag skrev, också jättelycklig över hela dagen, allt blev underbart! Å jag va också glad åt att allt var över.. planerandet tänkte bli för mycket på slutrakan.. Så jag vet inte vad deppigheten egentligen berodde på??! Nån psykolog därute??
    Jag tror att i alla fall för min egen del så använde jag bröllopsplaneringen lite som en verklighetsflykt, när jag hade något så härligt att tänka på blev det lättare att strunta i den trista vardagen och alla små problem. Sen landar man ju där igen och inser att livet rullar på som vanligt... Och det är ju som det ska, men det kan bli en liten chock kanske oavsett om man "landar" direkt efter bröllopet eller ett tag senare.
  • Mrs Mommy

Det är helt normalt
    Man får lixsom så mycke tid över när man inte planerar och pysslar
    Du får se fram emot tack korten och skaffa dig en hobby att sysselsätta dig med

• jelikr

Tycker det varit skönt att jag var mammaledig hela planeringen och ett tag efter.
    Vi gifte oss 31 maj som ni ser på nicket och jag börjar jobba 50% på måndag.
    Jag har alltså under hela sommaren kunnat skjuta fram verkligheten och bara tagit in lite i taget.
    Kanske det är vad som behövs : En mjuklandning sas

• Tooticki

Nej, jag upplevde inte det. Men vi valde också bort mycket av de tidsödande grejerna så vår planering gick väldigt smidigt. Nu är jag glad att det är över och att vi har en fantastisk dag att se tillbaka på samt ett fantastiskt liv tillsammans framför oss!

• Mrs Mommy

En annan terapi är att sitta här och ge tips till de som har det underbara framför sig

Svar på tråden Titta hit alla FRUAR och blivande fruar!