Inlägg från: Soon and very soon |Visa alla inlägg
  • Soon and very soon

    Vegetarisk mat vid bantning

    fast, om du bara tar kaffet så bränner du super( är idrottpedagog) gå ut o power walka 20-30 min istället om du inte har tiden. när du kommer hem tar du proteindrink, kessela eller gröt.

  • Soon and very soon

    jo glöm inte att få i gig proteiner, quinoa är bra, tänk på att en sallad tex inte är komplett måltid. Fisk, eller bönor måste du få i dig. Löp 2 grr i veckan. hantlar framför tv:n på kvällen 8rep 3 ggr.

  • Soon and very soon

    japp, lever med en kroppsbyggare själv, o när jag åt som han så rasade jag i vikt, fast jag inte behövde.

  • Soon and very soon

    S:

    Man vet att även när personer håller en strikt kost, kan ett dåligt kalciumintag påverka flera biokemiska processer i kroppen som gynnar en ökning av bukfettet. Dessa biokemiska förändringar gör att kroppen får svårt att bryta ner fettvävnad kring det här stället även om du äter färre kalorier.

    Å andra sidan, ett högt intag av kalcium ökar kroppens ämnesomsättning och förmåga att mobilisera och använda fett. Det har man kommit fram till i labbstudier med djur och även i kliniska försök med friska människor.

    Nu innan du börjar dra ner på kalorierna i kosten, måste du först fastställa ett bra startläge. Det är också viktigt att tänka på att de här kliniska försöken som undersökt effekterna med ökat kalciumintag och fettförbränning, fått positiva resultat med 600 färre kalorier per dag.

    Att öka kalciumintaget är definitivt ett smart drag om du vill få bättre fettförbränning när du dietar.

  • Soon and very soon

    artikeln handlade om kalcium, tänkte att det kan vara viktigt om hon är vegetarian. många dricker inte mjöljk då tex. att dricka kaffe innan träningaspass är för att öka förbränningen just då, kroppenn piggnar ju till.
    har lagt en bra text i hennes gästbok.

Svar på tråden Vegetarisk mat vid bantning