• Loveyou

Bröllopsresa i Thailand, men vart?

Så var vi nu gifta..en fantastisk upplevelse som slår det mesta i livet! Men en fråga kvarstår, vart ska vi åka på bröllopsresa? Vi funderar på Thailand men vart? Vilket är ert favoritställe?

• Svar på tråden Bröllopsresa i Thailand, men vart?
  • Hofsan

Tahiland e ju så stort så fragan e vad ni är ute efter. Vill ni i stort sett vara ensamma och äta på ungefär samma ställe varje dag och inte ha så mycket att göra på kvällarna eller vill ni ha lite mer folk runt omkring er, mer nattliv osv?

• Fejs

Vi bokade först Koh Lanta men resebolaget tog bort den resan så då var vi tvugna att ändra så då blev det Krabi. De säger att det ska vara lugnare än Puket.

• Loveyou

Vi hade tänkt Krabi och Phuket men nu börjar vi fundera på om det verkligen är bästa alternativen...Vi är inte ute efter party men det får heller inte vara för lugnt/litet. Måste finnas nått att göra. Skulle gärna vilja kombinera två ställen men jag är flygrädd så resan dit räcker, jag vill inte flyga inom Thailand...ojoj vilka krav jag ställer men är det bröllopsresa så är det

• lottis77

Hej! Var på Krabi och Koh Lanta i mars och april i år. Det var tredje gången jag var i Thailand. Thailand har blivit VÄLDIGT exploaterat... Skulle rekommendera att inte åka till något av de större charterställena om ni väldigt gärna vill åka dit. Annars rekommenderar jag starkt Mexico istället. Kanonfina bad, god mat, intressant kultur om man vill och det går att på ett enkelt sätt att ta sig runt och hitta underbara stränder som man får vara själv på. Lycka till!

• Loveyou

Hm Mexico var nått nytt, ska kika på det

• lottis77

"Love you"- Vad har ni för förväntningar på stället där ni ska tillbringa en bröllopsresa? Man tycker ju om olika saker, har rest en del och hjälper gärna till om jag kan!

• Loveyou

Lottis77 - Vad gullig du är. Ska jag vara helt ärlig så är vi rätt bekväma av oss, vi reser gärna men gillar charter :$ Vi vill framför allt bada, sola, shoppa, snorkla och äta gott. Vi är inte allt för känslig för exploaterade resemål men självklart vill vi inte äta svenska köttbullar Älskar däremot thai-mat Vi vill försöka få leva lite "lyxigt" på bröllopsresan utan att det kostar allt för mycket. Skulle gärna vilja kunna åka två veckor för max 30 000kr...om det går. Vill åka nån gång under perioden november-februari. Ojoj får du ihop nått på det här är jag dig evigt tacksam Känner mig "svensson-tråkig" men det kanske är just det vi är

• lottis77

Ni kommer älska Mexico!! Älskar själv att sola, bada,shoppa, äta & dricka gott. Vi tog en charter till Playa del Carmen, betalade 12000 kr för 2 veckor på ett 3*hotell. Därifrån utgick vi varje dag och gjorde utflykter till olika stränder, Cancun mm. Denna resa gjorde jag med tjejkompisarna. Det blev lite stressigt att ta sig runt så där även om vi hittade helt sanslösa stränder där vi var helt själva! Om jag var ni skulle jag åka i november när det fortarande är lugn och ro och när priserna är ok. Eller om de är bättre någon annan perod, ta då den perioden! Sedan skulle jag boka in hos på ett 5 * allinclusive hotel. Tror man kan få hysade priser om man inte åker när det är högsäsong. Vi skulle softa och ta det lugnt på hotellet, men vissa dagar skulle vi ta en taxibuss och besöka några olika stränder. Pratar ni spanska? Tack vare min taskiga skolspanska fick vi massor med tips på vart vi skulle åka. De flesta gillar att man försöker och anstränger sig även om man är urkass. Vi skulle en dag åka till, kan ej stava..., Chicken Itsa och en dag in till Cancun. Sedan skulle vi fortsätta slappa på hotellet och dricka drinkar och läsa svenska deckare och bli bruna och fina..
    Ett annat alternativ är Aruba, som också är helt underbart! Dit tror jag det är billigare om man inte åker charter utan fixar flygbiljett och hotell på tex Resfeber. Det kan löna sig att leta runt på nätet! Turkost vatten, vajande palmer och inte alltför mkt folk.
    Hör gärna av dig igen om du undrar något! Blir det Mexico kan jag försöka leta fram vad de där stränderna hette och hur man hittar dit...
    Kram Charlotte

• Loveyou

Charlotte du är ju fantastisk! Ska ta upp alternativen Mexico/Aruba med min man men idag är det TV-spelskväll med grabbarna som gäller för honom så jag får nog ta det imorgon
    Tack så jättemycket.

Svar på tråden Bröllopsresa i Thailand, men vart?