• J D

Bästa tid för vigsel?

Vilken tid viger/vigde ni er? För- och nackdelar? Gissar att vi måste ta ställning till detta mkt snart så jag är verkligen tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Bästa tid för vigsel?
  • Anettan73

Vi gifte oss kl 15... Superbra tid. Vissa kyrker viger ju på löpande band. Vi hade ingen efter oss så vi kunde ta det lugnt o fint... vigslen tog ca 20-30 min...

• ekpo1

Vi har preliminärt bokat kl. 14. Men jag börjar fundera på att flytta det till 15. Vet inte hur det kommer att gå med frisören, sminknig osv..

• Robina67

vi kommer gifta oss kl 17
    vill undvika stress på morgonen/fm. Kommer att fixa hår & smink några timmar, sedan ska vi fotas vid 15
    Jag tror det blir perfekt!

• ekpo1

Nu har vi ringt och ändrat tiden. Så det blir kl 15.30.

• nni

Vi ska ha redan 13. Hade 13 eller 17 som alternativ. Velade däremellan ett tag. Men hellre ha för mycket tid än för lite, med festen. Blir dock ingen direkt sovmorgon. :P

• agtiwi

Vi ska ha kl 14. Då hinner alla äta lunch innan och slipper sitta och vrida och vända sig i kyrkan pga hunger.

• J D

Vi har bestämt oss för och bokat 15, lokalen ligger nära kyrkan så det blir perfekt tror vi.

• DCL

Ni som ska ha lite mingel/brudskål efter vigseln, hur lång tid räknar ni till det ungefär? När börjar sedan middagen/festen? Vi funderar på att ha vigsel kl. 13.

• Hedebris

vi hade som sagt vigsel kl13.
    sen mingel kl 14 för gästerna, vi kom 15 efter fotografering
    senbörjade middagen 16.30

• Fenixx

vi hade tänkt innan att ha vigseln 15.30-16.00.

men då vi kollade upp runt allt omkring vi ska ha ihop med vigseln(temabröllop) så blir det att vi ska ha vigseln 14.00 men det känns helt ok, får vi mer tid sen efteråt då jag tror våran lokal stänger 01.00 om vi inte kan förhandla till oss mer.

• nni
    Hedebris skrev 2008-09-28 09:02:30 följande:
    vi hade som sagt vigsel kl13. sen mingel kl 14 för gästerna, vi kom 15 efter fotograferingsenbörjade middagen 16.30
    Det låter nästan exakt som vi vill ha det. :)
    Ev. ha en liten frågesport-lek mellan brudskål och middag. Så middagen blir kanske mellan 17-18. Men då ska vi bjuda på större tilltugg efter vi kommit efter fotograferingen - innan frågesporten, tänkte vi...
    Hur låter detta?
  • Hedebris

jag tycker det låter lagom.
    vi stackfrån festen efter 7 timmar. kanske som de flesta... bara att då var klockan 23 för oss (och inte 03-04 som vissa andra ;)) så vi var inte helt utmattade, åt ostbricka och drack skumpa på hotellet. badade lite och pallade t o m ha sex

det hade jag aldrig orkat om vi hade lagt det 3-4 timmar senare

nni skrev 2008-09-28 10:16:05 följande:
    Det låter nästan exakt som vi vill ha det. :)Ev. ha en liten frågesport-lek mellan brudskål och middag. Så middagen blir kanske mellan 17-18. Men då ska vi bjuda på större tilltugg efter vi kommit efter fotograferingen - innan frågesporten, tänkte vi...Hur låter detta?
  • nni
    Hedebris skrev 2008-09-28 10:22:25 följande:
    jag tycker det låter lagom. vi stackfrån festen efter 7 timmar. kanske som de flesta... bara att då var klockan 23 för oss (och inte 03-04 som vissa andra ;)) så vi var inte helt utmattade, åt ostbricka och drack skumpa på hotellet. badade lite och pallade t o m ha sex det hade jag aldrig orkat om vi hade lagt det 3-4 timmar senare
    Haha. Jo vi har lokalen fram till 01. Därför man vill använda tiden rätt. Vad roligt att du tycker det lät bra annars :)
  • J D

Vi gifter oss som sagt 15. Vi räknar med att börja minglet strax efter 16 (kyrkan ligger nästan brevid). En timmes mingel och sedan 3-rätters med start 17.30-18.00. Längre än så har vi ej kommit men det blir nog lagom.

DCL skrev 2008-09-27 17:00:16 följande:
    Ni som ska ha lite mingel/brudskål efter vigseln, hur lång tid räknar ni till det ungefär? När börjar sedan middagen/festen? Vi funderar på att ha vigsel kl. 13.
  • IdaKba
    Hedebris skrev 2008-09-28 09:02:30 följande:
    vi hade som sagt vigsel kl13.
    sen mingel kl 14 för gästerna, vi kom 15 efter fotografering
    senbörjade middagen 16.30
    Vår vigsel är kl 14.00 och funderar på hur tidigt man kan servera middagen. Hur fungerade det med 16.30, var det inte lite tidigt för middag då?
Svar på tråden Bästa tid för vigsel?