• J D

    Bästa tid för vigsel?

    Vilken tid viger/vigde ni er? För- och nackdelar? Gissar att vi måste ta ställning till detta mkt snart så jag är verkligen tacksam för alla svar.

  • Svar på tråden Bästa tid för vigsel?
  • lillP

    vi kommer att ha vigsel 15.30, vigseln är beräknad till ca20min. Vi ville inte ha tidigare för att jag inte vill gå upp i ottan för att fixa mig plus att vi ska hinna fotas endel före vigseln. Senare vill vi inte ha för att middagen (börjar 17) inte ska sluta så sent, vill ju hinna med festen också

  • J D

    Att inte känna press över att gå upp tidigt låter ju bra eftersom man säkert har rätt svårt att sova...

    Ska ni ha mingel innan middagen också?

  • lillP

    vi kommer att ha brudskålen direkt efter vigseln. kommer nog bli lite mingel för gästerna medan vi åker iväg med limo Vigsellokal, "mingellokal" och middagslokal ligger väldigt nära varandra.

    Vi kom fram till vigseltiden i samråd med frisör, fotograf och tjejen som är ansvarig där vi ska ha middagen
    Frisören sa att hon behöver 3h, så där ska jag vara kl9, sminkas kl12 sen åker jag tillbaka till vårt hotellrum och klär mig (gifter oss i vadstena, men frissa och make är i linköping = ca 45min restid). Då är klockan ungefär 14 när jag kommer tillbaka. Bara 1,5h kvar att klä mig och ta "traditionella" foton innan vigseln (fotograferna följer oss från ca kl11)

  • J D

    Aha, ja, det behövs ju lite extra tid för resa då. Tack för ditt svar!

  • T3ZZ

    Vi kan välja mellan kl 15 å 17. Vilken tid skulle ni välja? Vi gifter oss på högsommarn.

  • Tooticki

    Vi vigdes kl 16.00, det var perfekt. Vigseln pågick i 35 min. Det var 100 meter från kyrkan till lokalen. Vi fotades innan. Hade inget pressat schema under dagen men heller ingen sysslolös tid.

  • Hedebris

    vi hade kl 13. skulle hellre tagit 14. bra att ha så tidigt på dagen som möjligt för då har man hela dagen framför sig.

    men 13 var lite för stressigt eftersom frisören öppnade så sent som 9.30 (dock öppnade hon den tidigare för min skull kl.09)
    var ifrån frisören 11.45. så om jag hade haft vigsel kl 14 hade jag nog kommit ihåg alla saker. glömde smycken, strumpbandet hemma och fick byta om i gareget på betonggolv och hästen fick gallopera till kyrkan ;)

  • J D

    Jag skulle ha valt 15 eftersom jag vill hinna med mingel innan middag.


    T3ZZ skrev 2008-08-14 11:04:25 följande:
    Vi kan välja mellan kl 15 å 17. Vilken tid skulle ni välja? Vi gifter oss på högsommarn.
  • tolonta

    15 skulle jag också valt. Tror att man bör ha det så man kan sätta sig till bords senast vid 18-tiden, annars blir klockan ganska mycket väldigt fort... Vill man däremot inte ha en traditionell bröllopsmiddag utan mer cocktailparty/mingelfest/bröllopsfika/picknick eller annat, så skulle nog 17 fungera bra.

    Vi kunde välja tid helt själva, och tog 16 eftersom vi gifte oss en fredag, och många bodde så pass nära att de skulle kunna jobb halvdag i alla fall, om de inte hade möjlighet att få ledigt mitt i semestertider.

  • a wife to be

    Vi ska gifta oss 15.00. Känns helt perfetkt. 8.30 hos frissan sen hem till tärnan för att bli sminkad. Äta en lätt lunch. Sen ska vi vara i kyrkan vid ca 13.00 för fotografering. Gästerna börjar väl trill in en halvtimme innan så då ska brudföljet "gömma" sig i församlings hemmet! Vi kommer även att hinna med mingel och skåla innan middagen.

Svar på tråden Bästa tid för vigsel?