• MrsSeptember

Gift och blev inte hippad?

Någon drabbad?
    Besviken?

Känns som om jag är ensam i världen om att inte få en!

• Svar på tråden Gift och blev inte hippad?
  • Mrs Fr

Jag tror inte heller att jag kommer att bli hippad. Men vi får se...

• Roccosgirl

Vi gifte oss utomlands i smyg, bjöd in till bröllopsfest när vi kommit hem.

Hade tjejfest några veckor senare... (då de lätt kunnat fixa till nåt litet wextra tycker jag...)

Men ingen hippa=(

• lillamillan

jag blev inte hippad....
    Har svårt att kräva att andra ska hitta på o göra saker bara för min skull..
    Därför fixade vi allt inför bröllopet själva, alla var gäter.

• furillen
    Norrpan skrev 2008-08-20 09:12:28 följande:
    Min hippa blev ett fiasko. Jag fick veta att den skulle vara i lördags. Jag blev hämtad 17.30. då åkte vi hem till en av mina vänner och åt middag. Det var jätte trevligt, men vi var bara 4 st. Alla andra kunde inte komma. Jag var först besviken på de som inte kom. Sen kom det fram att min tärna hade börjat bjuda alla ca 10 dagar innan, så det är inte så kosntigt om inte så många kunde komma. Jag förstod nästan att min tärna inte skulle fixa att hålla en hippa. Hon har bara varit till besvär under hela planeringen av bröllopet.
    låter exakt som min hippa.. förutom att i mitt fall var det inte ens tärnan som gjorde det lilla. hon sket totalt i det. två andra fick fixa den i sista sista sekund då det visade sig att tärnan inte tänkte bry sig. vi var också 4. och det var supermysigt. MEN precis som du säger så blir man ju besviken. satt där med sur eftersmak och undrade om alla ens vänner skiter i en. plus att tärnan var inte ens där. jag bestämde mig faktiskt för att ta upp detta då jag vart så ledsen och besviken. jag kan köpa att hon inte gjorde en hippa. men inte att hon inte sa det till någon. inte till mig. till min man. inte till någon annan som kunde göra nåt. det var bara tack vare att min man tvingade ur henne ett svar som det kom fram att hon tänkte skita i det. i vilket fall när jag sa hur jag kände till henne så bestämde hon sig för att inte komma till bröllopet. och det gjorde hon inte heller. har inte hört nåt sen dess. helt galet. inte så mycket "vän" att ha ändå kanske. men man önskar ju att det visat sig nån annan gång än 1 vecka innan bröllopet...
  • IdaÄlskarLennart

jag är besviken att mina vönner inte ens tänkt tanken. jag gifte mig i söndags men blev aldrig hippad. Min man fick en liten svensexa, men då jag aldrig blev hippad så blev jag inbjuden på svensexan senare på kvällen ;) hehe

det som är så tråkigt är att vissa av mina vänner hippade en annan tjej för några veckor sen och då var de som som hade kommit på det, men inte tänkte dom tanken på att hippa miog .. =/

Men man ska inte gråta för spilld mjölk. Jag fick ju min dröm man ;)

• Wingtear
    MrsSeptember skrev 2008-08-19 22:00:30 följande:
    Hoppas att du inte kan dricka på en eventuell hippa =)
    Hoppas jag med =)
  • Roccosgirl

Jag ordnade ca ett år innan mitt bröllop, en möhippa för en vän i efterhand, så jag tycker ju att hon kunnat tagit tag i det...

Jag kidnappade henne inför hela hennes släkt på ett kalas;) hennes man var informerad!
    Jag fick ihop åtta tjejer och vi bjöd henne på dricka och midddag, blev en lagom kul kväll!

Jag köpte en "Vännerbok" som vi alla skrev i under kvällen, och ett jättefint halsband... Hon blev jätteglad och överaskad!

• RTBW

Jag är inte gift ännu.
    Jag skulle så gärna vilja ha en hippa.
    Men vi har flyttat från ena landsändan till den andra coh jag har ingen ny bekantskapskrets här riktigt iallafall inte några som vi kommer att bjuda på bröllopet.
    Men man vet aldrig. Och bara de kan komma på bröllopet så är jag nöjd.....

.....eller?

Vet nog inte om jag ljuger för mig själv.

• Lollick

Om man har bra kontakt med de tjejer som är bjudna på bröllopet...d.v.d ses varje månad så tycker jag att de kan ordna möhippa för en. Men om man inte har hört av sig på länge själv kan man ju inte räkna med att bli hippad, då tror ju de andra att man har andra kompisar som ordnar detta....Eller jag vet inte...Jag har jätte bra kontakt med många av mina vänner så jag blir helt galen om jag inte blir hippad.....

• Lollick

hihi men jag vet inte om det kanske bara blir en lugn tillställning med några få vänner, men det duger det med....

• lillamillan

om man antar att ingen ordnar en hippa, men man endå vill göra NÅGONTIG tillsammans med sina tjejkompisar innan den stora dagen.

Varför inte bjuda in till en tjejkväll, inget krav på att dom måste anordna ngt...ät middag tillsammans och ha mysigt och trevligt.

• furillen

ja det hade jag verkligen velat göra om jag bara hade vetat. det är nog det som grämer mig mest liksom. att ha blivit av med den chansen.

• Vargtassa

Jag vet att jag kommer bli hippad. Jag kommer inte komma undan även om jag skulle vilja. :)
    Man vet aldrig vad som kan hända.. En tjejkompis fick hoppa fallskärm sedan klä ut sig till kalkon och sälja bultband (ringmärkning) på stan, en annan som är sjuksköterska fick gå runt på stan patient/sköterska utklädd och sälja pussar sen åkte vi till en bondgård där hon fick mjölka kor för hand (något hon alltid drömt om!), en annan fick utklädd till bonnmora (hon är bonde) gå runt på krogen och klippa tvättråd från killars kalsonger, en annan tjej (gud vad med hippor jag har varit med på) fick spela in en cd där hon själv sjöng som vi sedan spelade upp för hennes man (och alla andra) på bröllopet, min svägerska fick en tröja med en fin bild på min bror (den absolut fulaste vi kunde hitta) och den obligatoriska tiaran så hon kunde sälja puss, kram och klappa musen (hade en gosedjursmus hängande på magen) på stan för att sedan åka på spa och så fest på kvällen naturligtvis. Så nej, jag tror inte jag kommer undan :)

• Lollick

varför skulle du vilja slippa? Det passar inte alla "att klippa i tvättråd" eller klappa musen, men resten kan ju bara vara kul...jag fattar inte varför vissa inte vill........Jag ser framemot en möhippa vilken dag som helst...jag kommer inte att få göra något pinsamt eller farligt...

• Vargtassa

Är du säker på det där med pinsamt eller farligt ;) Skämt åsido, jag vill inte vara utan min möhippa.. Min skräck är att verkligen vad som helst kan hända! Min syster kommer vara tärna och jag hoppas hon tänker hålla i min möhippa.. Hon vet ju att jag har extremt dålig balans och såna saker.. :)

Lollick skrev 2008-08-21 16:22:48 följande:
    varför skulle du vilja slippa? Det passar inte alla "att klippa i tvättråd" eller klappa musen, men resten kan ju bara vara kul...jag fattar inte varför vissa inte vill........Jag ser framemot en möhippa vilken dag som helst...jag kommer inte att få göra något pinsamt eller farligt...
  • Lollick

hihihi jag är en mes så jag hoppas inte de utsätter mig för farliga saker...jag vill inte åka motorcyckel eller hoppa falskärm.....jag vill inte klä ut mig på stan...fast jag gör det mycket heldre än vad de tror. De själva skulle tycka det var pinsamt,men jag bryr mig inte..jag tror det blir lugnt och mycket dricka!! kanske lite massage...(hoppas)

• Vargtassa

Oj oj.. Kan faktist inte ens gissa.. En del tjejer i mitt "gäng" är ganska vilda av sig.. Kommer ju garanterat få göra något pinsamt, men det gör mig inte så mycket. Eller ja, det beror ju på vad det är. ;)
    Om jag är på humör så kan jag spexa till det mesta men man hoppas ju även på något mysigt som lite spa aktigt eller så..
    Tänkte försöka instruera min syster i vad jag absolut inte kommer ställa upp på.Svensexorna som min sambo varit med på har varit rent utav hemska en del av dom så han är inte så glad.. Nu känner ju dom min sambo (han är lite blyg av sig) så förhoppningsvis så anpassar dom svensexan efter hans personlighet...
    Exempel på svensexor han varit med på:
    *De svetsade ihop en bur där brudgummen satt med chaps på sig (skinkorna bara alltså) sen fick folk betala 5 kr för att piska honom.
    *Brudgummen fick i bara kalsonger gå in på myrornas och handla kläderna han skulle ha på sig för dagen.. Bidraget var 50 kr och han köpte ett par chaps (återligen skinkorna bara) och en hatt.
    *Brudgummen får ett par byxor där bakdelarna är urklippta (vad är det med killar och att visa skinkorna!) och får sedan gå runt på stan där folk får betala för att skjuta gummisnoddar på hans bak.
    Jag vill tillägga att de här killarna är inte så blyga av sig och att alla tyckte det var kul!!
    Men som sagt, hoppas de anpassar svensexan efter min lilla blyga m2b :)

• Osvic

Mrs September: Du har ju nån vecka kvar till bröllopet, så upp med hakan. än är det inte försent för en möhippa!

Jag kommer nog inte heller få en "hippa". Vi ska gifta oss i Thailand och jag bor 20 mil från mina kompisar, så här blir det inget, men jag hoppas......

Svar på tråden Gift och blev inte hippad?