• gumgum80

hur mycke kostar ca

en hår uppsättnig,bukett och allt de man behöver ha!`?

• Svar på tråden hur mycke kostar ca
  • Soon and very soon

är ju så olika beroende på vad man vill ha o vart man köper det!

• påskharen

Min håruppsättning inkl smink går på ca 1000 kr. Min bukett som är droppformad med rosor o orkideer kostar mellan 1500-2000kr. Men som sagt det är ju så olika.

• Brenda

Min håruppsättning ska kosta 2100, tycker jag är sjukt dyrt... men är väl för att det heter bröllop. min bukett kostar däremot bara 500 kr... ringen kostar ca 6000 kr, skor köpte jag för 149 kr på skopunkten, klänning hyr jag (vet ej pris).... smink gör en kompis.

• Eksjöbrud08

Håret+makeup kostade 2800 för mig och tärnan tillsammans, min brudbukett gick på 650 (droppformad med vita rosor,kallor, pärlor, texasgräs), skor 200 kronor. Klänning, tiara, slöja och smycken totalt 2000 kronor. Vad är det andra du menar med "allt man behöver ha?"

• gumgum80
    Eksjöbrud08 skrev 2008-08-12 18:09:40 följande:
    Håret+makeup kostade 2800 för mig och tärnan tillsammans, min brudbukett gick på 650 (droppformad med vita rosor,kallor, pärlor, texasgräs), skor 200 kronor. Klänning, tiara, slöja och smycken totalt 2000 kronor. Vad är det andra du menar med "allt man behöver ha?"
    tänkte bara ifall jag glömt nånting! te x klänning till dottern o finkläder till sonen som vi tänkte ska gå före oss!
  • Fenixx

ja beror helt på ställen, så är ju värt att kolla runt lite. och sen är det ju beroende på vad för storlek, slags tyger osv man vill ha.
    till dina barn så kan det ibland finnas jättefina i vanliga klädaffärer, eller tex ellos, Linus&Lotta, osv

ett tips är att ni ser över vad för slags stil och färgtema ni vill ha på erat bröllop och ha det som utgångspunkt sen när ni spånar vidare med kläder osv.

www.projectwedding.com "photos" finns det massa bilder av olika saker från bröllop.

• Eksjöbrud08

Vi lyckades hitta jättefina kläder till våra brudnäbbar på rean i en bröllopsbutik. En jättefin ljusblå klänning med silvertrådar (vitt, silver, ljusblått var vårt tema) till vår dotter för 350 kronor. Till sonen hittade vi jättefint set med svarta finbyxor och väst, men vit skorta och fluga för 300 kronor. Flugan var svart, liksom näsduken i västfickan. Vi tog lite tyg från dotterns klänning så han fick matchande ljusblå fluga och näsduk. De var otroligt söta!!!

Svar på tråden hur mycke kostar ca