Svår situation! Kan sannolikt vara han som krisar i sig själv och då hjälper det nog inte med gnäll och skäll... tyvärr kan det förvärra istället. Därmed inte sagt att det är ok - det han sysslar med låter oacceptabelt och riskabelt men jag tror det är viktigt att undvika anklagelser och istället försiktigt försöka komma underfund med varför det blir på det viset.
Lyckligjävel skrev: Om bråken handlar om samma problem, försök medla och hitta en balans ni båda är OK med, bråkar ni bara för att bråka behöver ni hålla om varandra och ta lite time off bara ni två från allt runt omkring. När man glömmer bort att ha respekt för den man lever med, det är då det kan gå åt skogen....
Det tycker jag var ett mycket klokt råd!!
7 års kriser är vanliga och ofta är det en brytpunkt då man antingen stärks tillsammans eller kommer ifrån varandra... jag tror det är viktigt att undvika att hamna allt för mycket på kollisionskurs i detta läge - en människa som gör det du beskriver att din man gör, brukar inte må bra i sig själv och om man du kritiserar så förstärks känslan av oduglihet och då förstärks och förvärras det dåliga beteendet. Jag tror det handlar om hur han känner sig innerst inne men däremot vet jag inte hur du ska nå honom..... Älska honom mest när han förtjänar det minst? Hålla distans och låta honom få spelrum - släpp fågeln fri? Eller tala om var skåpet skall stå?
Du känner din man och får försöka klura ut vad han behöver. Förstår att du behöver en hel del själv men jag skulle gissa på att du är den starkare i denna situation....?