• AyBee

Underbara GöteborgsBrudar - Del 5

Hur det går för oss.....nu har det stått stilla i några veckor känns det som, men denna veckan har jag pratat med både prästen o kyrkan.

Jag har inget "gammalt" att ha på mig och funderar nu på att låna ett par örhängen. Har än så länge inget strumpeband men det ska tärnan fixa i London har hon lovat.

M & hans bestmens är klara. Har inga kläder till sonen än men tänkte ta en tur i okt till H&M och Kapphal för de kan ha västar, slipsar o vit skjorta ibland.

Kvar att göra är egentligen:
    Köpa fyrverkerier
    Medd cateringtjejen vilken mat vi bestämt oss för.
    Beställa tårtan - vet vilken vi ska ha.
    Beställa blommorna, kan inte riktigt bestämma mig vad jag vill ha.....
    Träffa fotografen innan - ringa My i dagarna
    Beställa ringarna
    Göra klart festhäfte-utsidorna samt placeringskortlösning(?)
    Hitta stenar/kristaller att ha på borden.
    resten är nog under kontroll tror jag.

• AyBee

Astriden - Vart gjorde du dina naglar. Tyckte dina var såååå fina. Funderar på att göra iordning dom också, ifall jag får ett återfall igen. Fast nu har jag hållt mig den 4:e aug!! *stolt*

• AyBee

Hej hej fruar.

Nu är jag tillbaka efter att ha varit kidnappad till London fre-mån, därav min tysnad här. Har haft ett par intensiva shopping dagar, fått tillbaka min brittiska accent samt ätit allt jag längtat efter. Ett par glas vin blev det också

Handlade som sagt en hel del:
    Mörkröd Väska
    2 par svarta vantar
    vit skjorta med svart skärp
    svart/rosa blus
    grå kjol
    2 par skor
    3 par trosor
    1 sexy thing till bröllopsresan
    2 par stockings till bröllopet
    Halsband till bröllopet
    Mörk grå Kofta
    Skjorta, t-shirt + pyamas till Axel
    Slips till M
    Parfym "dvb" till bröllopet
    Dubbeldäckad buss till Axel
    strumpbyxor

Så nu behöver jag inte handla resten av året

• AyBee

Hahahahaha Nina....
    Jag blev också mörk efter jag fött Axel. Medans han låg på neonatalen så tog jag ett par timmar en dag och klippte av mig mitt lång ljusa hår till ett kort rött nr. Förblev bara redhead i ca 2 månader sen blev jag i dec 06 mörk som jag är idag.
    Det är nånting med att man förändras i kroppen och vill då också ha en synlig förändring som markerar att man inte är samma männska som förut. Känner måååånga som gjort samma sak.
    Fint blev det iaf fast lite ovant för mig som bara sett dig blond.

Grund - Måste snart få komma och titta på erat nya hem!! Blir så nyfiken nu när du håller på och grejar och har dig.

• AyBee

Fika på söndag
    Astriden
    Grund
    AyBee

• AyBee

Godmorgon fruar

Här var jag som vanligt uppe med tuppen!

Barba - Självklart ska jag berätta mer om London men det blir en del att skriva så jag återkommer med detta.

• AyBee

Word är bra

Dag 1 Fredag
    Mina systra stormade huset vid 17-tiden och ställde sig o hoppade med ramsan "-Vi ska åka till LONDON, vi ska åka till LONDON" om & om igen.
    Kl 20:30 gick flyget och kl 02:30 svensk tid la vi oss i sängen hos min tärna (som ju bor i London som ni kanske kommer ihåg).

Dag 2 Lördag
    Var det shopping på programmet med Primark, GAP och en massa butiker på Regent Street. Sen pit stop på en typisk engelsk pub för lunch & vin. Mina systrar hade fått pengar utav mamma & pappa så på em ställde vi oss i kö på Leichester Squeer för att skaffa musikalbiljetter. Där fanns det inga men vi gick ner till Victoria till själva teatern och där fick vi tag i kanonplaster. Satt på nionde raden, rakt framför scenen. Och det kostade oss bara 53:- var . Vi såg ?Wicked? och den var bara sååååååååå bra! Kan varmt rekomendera den om ni är över nån gång. Efter det tog vi tuben hem till Putney igen.

Dag 3 Söndag
    Vi vaknade upp och tog det ganska så lugnt på morgonen. Hade lite trötta fötter efter all waking dagen allihopa. Sen gick vi ner till en lokal frukostställe i Putney och åt en härlig stor frukost. Sen var det shopping på Carnaby Street mm som stod på schemat igen. Systrarna hittde skor båda två men jag började nu bli lite försiktig med pengarna med tanke på bröllopet.
    På kvällen gick vi och ät på en thairestaurang som också den låt i Putney. Thaimat i en engelsk pub....weired men gott. Sen var det nattinatti.

Dag 4 Måndag
    Gick upp tidigt och sa hej då till min tärna som skulle till jobbet. Sen gick vi ner till Saintbureys och inhandlade frukost samt lite te mm som skulle med hem. Sen tog vi tuben in till Picadilly och satt där och kollade in folk och avnjöt frukosten i solen.Det var vi och japanerna
    Sen tog vi an Soho, Oxfordstreet samt Covern Graden (som var en besvikelse). Vi hann även med Primark en sista gång. Om ni inte vad det är för butik så MÅSTE ni bara gå dit nästa gång ni är i London. Hur billigt o moderiktigt som helst!!!!!
    Vid 14-tiden drog vi oss bort mot Liverpool Station och tåg tåget ut till Stansted. Sen vimlade vi omkring i tax freen där jag inhandlade parfymen till min stora dag. Det stod mellan Gucci & Beckham......och vinnaren blev Intimately for Woman by Beckhams. Igår passade jag också på att köpa samma bodylotion under lunchen så nu kommer jag att dofta underbart.
    Landade 20:30 på kvällen och hade sen modevisning för M hemma. Han gillade allt jag köpt och även sidenslipsen i lime som jag köpte till honom

Svar på tråden Underbara GöteborgsBrudar - Del 5