Nu är vi gifta! (obs långt)
Här kommer vår dag i text (bilder kommer senare)
Det började egentligen redan på fredag då vår första gäst kom, en kille från makens jobb som skulle filma vårt bröllop.
När han klev in genom dörren var kameran på, sen var den nog på ända till söndag eftermiddag
på lördagsmorgonen fick jag sovmorgon (maken klev upp med vår son och sen skjutsade han honom till sin mormor och morfar)
Jag tog lite frukost och sen hoppade jag i duschen, vid kvart i tio kom min kusin tillika toastmadame och hämtade mig då jag hade tid hos frissan klockan tio.
Min kusin lämnade av mig, for iväg och lämnade väskan på hotellet samt hämtade nyckeln, sen betalade hon blommorna, svängde förbi Mc Donalds och köpte chicken Mcnuggets och kaffe som hon kom tillbaka med...
När håret var klart for vi hem igen, då hade vi fulla huset med gäster, min svägerska och svåger, min makes barndomskamrat med fru och två barn, min dotter samt min makes dotter, vår "filmare" och då vi två...
Vi åt lunch (pastasallad som jag gjort kvällen innan)sen började vi göra oss iordning.
Klockan tre kom min morbror med sin Rover, den hade dagen till ära två flaggor på, så tjusigt så!
Vi två och killen som Filmade åkte i rovern tillsammans med min morbror. vi åkte sakta och gjorde ett stopp efter vägen för att ta lite foton..
När vi kom till kyrkan så väntade våra döttrar på oss vid ingången, Prästen stod med oss ett tag och kollade så vi hade ringarna med oss och att vi hade koll på hur vi skulle gå in i kyrkan..
När klockorna ringde började ingångsmusiken, det var min kusin (toastmadame) som sjöng "Älska mig" (Ainbusk singers) och vi gick in (alldeles för fort, Maken försökte bromsa mig lite*fniss*) Jag var sååå nervös, vågade knappt titta på de som var där, när jag såg min ena väninna storgråta började jag själv hulka, men försökte behärska mig lite, och det gick bra!
Jag tyckte att vigseln gick i rasande fart, och självklart hade jag totalt glömt bort allt som vi skulle komma ihåg, jag hade bla fått stränga order av prästen att inte titta på honom då jag sa JA, men inte då, jag stirrade blint på prästen och han sa, titta inte på mig när du säger ja, med ett stort leende på läpparna!
Sen glömde vi ju bort att pussas, vilket prästen också verkade tycka vara hemskt kul, för han sa - nu tror jag nog att församlingen vill se er göra något
Maken sa JAAA så högt att folk hoppade i bänkraderna, och alla skrattade gott ( i vår gästbok har flera skrivit att det var en av höjdpunkterna på vårt bröllop)
Solisten sjöng så fint ( Ifolkviseton och håll mitt hjärta)
Utgångsmusiken var tydligen en hit, alla drog på läpparna, vi hade valt "love and marriage"....det lättade upp stämningen verkligen!
Efter vigseln gick vi ut på kyrkbacken, där blåstes det bubblor och kastades ris i mängder, jag hade fullt i håret och i klänningen!
Vi knäppte lite mer kort där och sen for vi iväg igen. Gästerna for till festlokalen där det vankades välkomstdrink, själva for vi runt lite på måfå och sen gjorde vi ett stopp på Ms Moa där vi tog lite kort och öppnade champagnen...sen for även vi till festlokalen, alla stod på gården och välkomnade oss och vi skålade tillsammans (några av våra gäster hade kört lite fel från kyrkan så vi fick vänta in dom, så då passade vi på att skåla en gång till när de kom)
Vi satte oss ner och skulle äta förrätt, toastmadame höll välkomsttal och drog lite info om bordsbingon, och om annat smått och gott.
Min mor höll ett vackert tal och jag grät floder (tur man hade vattenfast mascara)
Middagen var fantastisk, tårtan likaså....efter att vi ätit tårta dukades det undan och borden placerades om för att göra plats åt dansgolv, vår trubadur örjade spela första dansen "öppna din dörr"...rätt vad det var så började stereon spela, alla satt som i chock, vi drog på oss solbrillorna (som vi smugit ner i makens ficka) och vi satte igång med vår dans (shake your tailfeather,Ray Charles, Från filmen Blues Brothers)
Alla bara tjöt rakt ut, alla klappade händerna och hejade på...en rejäl Hit med andra ord!
Efter det satte dansen igång, alla hade så himla roligt, vi sa tidigt att vi kommer inte att lämna festen först, utan vi vill partaja så länge vi bara orkar och det gjorde vi också...klockan fyra på morgon åkte vi hem, då var det bara vi två samt fyra personer till kvar!
Vi ramlade in på hotellet och jag stupade i säng, att vi hade champagne och jordgubbar på rummet märkte jag knappt....
Dagen och kvällen var helt perfekt, bättre än jag nånsin kunnat hoppats på.....
Dagen efter samlades vi igen, då hade vi våra nya t-shirtar på oss där det stod Mrs och Mr på....
Vi öppnade paket och åt lunch tillsammans med nästan alla som var med kvällen innan....
Vi fick jättefina presenter och vi är såååå nöjda med allting...
Lycka till ni som har det framför er....Njut är mitt råd!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 10:46
Nu finns även lite bilder i mitt galleri!