Nu är vi man och hustru!!
I går var vårt livs lyckligaste dag helt klart! Vaknade tidigt och prinsesskänslan infann sig direkt Låg en stund och filosoferade innan jag klev upp och gjorde i ordning mig. Natten till i går sov jag på hotell i närheten av den salong där jag skulle fixa hår och make! Fick med mig en frukostpåse från hotellet och traskade till salongen till halv åtta. Fick där ett glas bubbel och frukt och sen satte frisören i gång med frisyren men ett avbrott för makeupen! Efter ett par timmar kom mina vänner för att hämta mig. Vi blev lite sena eftersom det tog mycket längre tid att lägga i alla pärlor men till slut var vi på väg därifrån. Min blivande skulle hämta upp mig halvvägs så mina vänner kunde åka hem och göra i ordning sig själva. Vi kom en haltimme för sent till fotograferingen men vi hann ändå få massor med lyckade bilder. Vi hade tur med vädret eftersom det var uppehåll men perfekt fotograferingsljus ute och det plåtades på en brygga vid en sjö/damm och i en äppelträdgård, på en terass och vid bilen och vi hade en suverän fotograf! Därefter hade vi en halvtimmes lugn på hotellrummet på herrgården innan vi körde i vår lånade och bröllopsdekorerade BMW z3 mot kyrkan. Där dök plötsligt nervositeten upp som ett skott och när vi stod bakom draperiet i kyrkan och musiken började spela darrade hela jag
Men, jag och min blivande tog oss fram till altaret och allt flöt på perfekt, inte ett fel. Prästen var lugn, stabil och bra! Vi inledde ceremonin med att tända ett ljus för min mamma som gick bort 28 juni! Musiken var sagolikt vacker, bilbeltexterna vackra och jag darrade precis som väntat på rösten under våra löften men det är svårt att inte göra. Vår son (14 mån) som jag varit så orolig för innan skötte sig exemplariskt hela dagen och var glad!!
Efter vigseln blev vi gratulerade och fotade i ett såpbubbelregn! Allt var så vackert och inte då kom något regn heller! Därefter begav vi oss på en tur till ett ställe där vi hade en av våra första dejter och pussades och fotade lite extra själva innan vårt toastmasterpar ringde och kallade oss till festen för brudskål. På plats så skålades det och minglades det innan vi satte oss till bords. Herrgården där festen hölls var så oerhört perfekt att det knappt går att beskriva. Maten var god, gästerna glada och lyckliga, vi lyckliga och glada och talen som hölls fick oss sååå rörda! Det lektes och dansade sen hela kvällen efter det goda tårtan ätits!
Jag kände mig orhört vacker i klänningen och med bukett, frisyr och makeup. Det mesta var i sig ganska enkla tillbehör men helheten blev i mina ögon perfekt!
Nu är vi man och hustru och det känns som vi är nyförälskade igen!!!
Nu sitter vi och beundrar ringarna och bara ler, lyckligare kan man omöjligt vara!! Nu ska vi på en minibröllopsresa på en vecka, vår riktiga resa blir i maj och antagligen ganska långt för vi fick mycket pengar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-10 21:13
Måste bara tillägga att vi hade paketöppning/kuvertöppning i natt efter att sista gästerna gått från festen, vi satt och bläddrade bland kuvert, scrapbooks från möhippa/svensexa och gästboken och pratade genom dagen och smuttade på ett glas bubbel! Rummet hade inget badkar men det spelade absolut ingen roll för det var det bästa rummet för oss, stort och rymligt, vackra färger och fint läge mot dammen! I morse fick min blivande morgongåvan som var ett secret box album och han blev sååå oerhört överraskad och glad. En stund senare gick vi ner till till frukostserveringen och tog med oss frukost ut på terassen som vi hade för oss själva och där satt vi i morgonsolen och åt frukost inlindade i mysfiltar i säkert en timme och bara pratade!! Vi var båda alldeles lugna och sprudlande glada.