Inlägg från: sommarbrud2010 |Visa alla inlägg
  • sommarbrud2010

HJÄLP Festlokal i Linköping

Hej!
    Vi har nu bestämt oss för att vi vill gifta oss i Linköping, troligtvis blir det Vårdsbergskyrka.
    Men det verkar totalt hopplöst att hitta en billig, mysig lokal där man själv får ta med mat och dryck. Någon som har några tipps?? Måste verkligen ha hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-13 11:18
    Kom på att det kanske är till hjälp om jag talar om att vi kommer bli ca 40 st om alla kommer :)

• Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping
  • sommarbrud2010

Ja, det verkar helt hopplöst. Ska man behöva ha festen i en byggdegård bara för att man vill laga maten själva...??

• sommarbrud2010

Hej!
    Tack så mycket, låter ju hur bra som helst.
    Men får man ha alkohol i ett församlingshem??

• sommarbrud2010

Hej!
    Jag hade för mig att man var tvungen att anlita catering för att hyra Sålla Kvarn.

Inte heller bar efteråt då antar jag??

Tack så mycket! Några fler förslag?
    Vi funderar på Landerydsgården, någon som har erfarenheter där ifrån?

• sommarbrud2010

Hej!
    Det verkar vara en mysig lokal men vi vill gärna laga maten själva, är inte alls sugna på catering. Vi har många duktiga kockar i släkten så det känns roligare att de gör maten. Så Sålla Kvarn känns inte rätt för oss.

• sommarbrud2010

Tack ska kolla upp dessa :)

• sommarbrud2010

Ja gamla linköping är ju mysigt. Hur tyckte du att lokalen var? Vad var det för tider?

• sommarbrud2010

Hur är Kaga bygdegård, är det samma lokal som Folkkungagillet eller vad de heter, håller till i?
    Fick intryck av att det var rätt trista lokaler? Hur ser det ut runt omkring?

• sommarbrud2010

puffar.. är det någon som vet om man får ha alkohol i Landeryds församlingshem? Hur många gäster får plats??

• sommarbrud2010

Det såg ju jätte mysigt ut innuti, men hur ser det ut runt omkring? Priset var ju jätte bra och va skönt att man får komma dit redan torsdag kväll, då hinner man pynta och greja i lugn och ro.

Tack för svaret om Landeryd, då är det inget för oss.

Svar på tråden HJÄLP Festlokal i Linköping