Någon som tagit bröllopsfoton i mörker?
eller vet var man kan se det?
Menar alltså utomhus eller med tända ljus på kvällen.. Gärna i kyrkan
eller vet var man kan se det?
Menar alltså utomhus eller med tända ljus på kvällen.. Gärna i kyrkan
Det undrar jag med!!!?
wow det låter läckert, ska fråga min fotograf om han gör sånt.
För att få fram effekten med de tända ljusen krävs att fotografen tar bilderna på lång tid och med kameran på ett stativ. Det kan bli väldigt svårt för er att stå still. Minsta lilla rörelse gör att ni blir suddiga på bilden. Tänk på det.
Tack hade väl inte tänkt helt mörker men lite mörkare..
O sen vill jag gänra ha några "säkerhetsfoton" i ljus
vi kommer att göra det. gifter oss 27dec kl 15.30, så någorlunda mörkt kommer det att vara efteråt. Vi kommer dock att fota innan också, så vi inte bara får mörkerbilder
Om fotografen använder blixt behöver ni inte stå stilla i en halv minut. Däremot kan fotografen ha långa slutartider för att "bränna in" omgivningen i bilden.
Vi kommer att gifta oss i Januari, på kvällen och skall ta mörker bilder.. men funderar på att ta ett par bilder några timmar innan också för att få lite dagsljus med :)
kul att fler tänker likadant
Men det är ingen som redan har tagit bilder, eller vet någon sida där man kan se "mörkerbilder"?
Nej, det var inte det jag menade. En blixtbild består egentligen av två överlagrade exponeringar: en med bara omgivande ljus (10 sek) och en med blixtljus (tusendels sek). Den längre exponeringen samlar in allt omgivande ljus som inte blixten når medan det kortvariga blixtljuset fryser personerna i förgrunden så att man inte behöver stå orörlig i 10 sek - i praktiken nästan omöjligt.
Man kan inte generellt säga att blixtljus är fult eftersom det beror på hur det omformas. Om du t ex med "stämning" menar färgtemperatur kan man gel:a om blixten.
gallery.mac.com/kasper.levison&view=grid&bgcolor=black&sel=0
på slutet finns bilder från kyrkogården, mitt i natten i kolmörker
... med blixt på kamerahuset
Så fina ni var, otroligt snygga bilder!