• malinnnnn

Vad köper man till tärnor/bestman och toastmaster?

Har funderat på detta, men kommer inte på något bra?! Och SKA man köpa något? Hur gör ni? Mina tärnor har hjälpt mig jättemycket och ställer upp mycket, men min blivandes bestman är dessvärre rätt självupptagen.. :-|
    Kan man skippa att köpa present till best man? Eller ska man köpa till alla eller ingen?

Vore kul att veta hur ni tänker göra /gjorde!

• Svar på tråden Vad köper man till tärnor/bestman och toastmaster?
  • sviiden

Vi åkte till Mexico på bröllopsresa, så vi köpte Tequila åt dem alla (en fin och dyr tequila) + smycke åt tärnorna som gjorde mesta jobbet.

• LLJÖ

Vi tänkte hitta på någon rolig grej tillsammans med hela gänget (2 tärnor, 2 best men, toastmaster) plus respektiven en tid efter bröllopet. Typ spela laserdome i lag och sedan bjuda på middag hemma hos oss. Vi tänkte döpa det till "efterfesten" och hålla hemligt vad vi ska göra.

• Emblingen

Till tärnorna och bestmannen har vi köpt deras outfit. Något de får så det blir gåvan till dem (de har inte heller vart värst engagerade i förarbetet) medans till vår toastmadame (som hjälpt till oerhört mycket) har vi köpt ett vackert Efva Attling hallsband.

• Emblingen

LLJÖ:
    Vilken toppen bra ide!!!!
    Den snor jag...

• malinnnnn

Aaaah.. bra tips! Jag vill definitivt visa min uppskattning till de som hjälper till, finns där och bryr sig.. men samtidigt vill man ju inte vara "klumpig" och såra någon (best man). Nåja, vi löser det säkert på något bra sätt.

Emblingen, när ger du smycket till er toastmadame?

• malinnnnn

..ingen annan som har någon fundering kring detta..? Behöver alla tips och tankar jag bara kan få!

• m2b08

Vi bjöd mina två bestman, fruns tärna och våra två toasmasters på middag och bowling ett oar veckor efter bröllopet, sen fortsatte kvällen med lite fest hemma hos oss. Det blev en uppskattad tillställning och rätt skönt att träffas ngn vecka efter bröllopet och få prata om hela bröllopsdagen igen och få återuppleva den i minnet.

Svar på tråden Vad köper man till tärnor/bestman och toastmaster?