• dufvan

Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?

Vi kommer att bli 32 pers och kommer att betala ca 55 tusen inkl. ring (ganska dyr) kläder, middag, dryck, hotellrum, ja precis allt!
    Vad har ni skurit ned på? Och vad har ni lyxat till på?

• Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?
  • 126306

Beräknat 100.000kr.
    76 personer.

Så vi får se vad notan stannar på.
    Gitfer om 30 augusti... snart där!!!!

• Lollick

78 personer 120.000:- utan resan uch!!

• Lollick

bara för att det är på en restaurang. vi har ej fotograf, ingen bil, ej makeup, 4500 kr kostar min ring...hoppas gästerna blir nöjda!!!

• didis
    dufvan skrev 2008-08-06 15:46:12 följande:
    Men ringen ska man ju ha hela livet så den lade jag lit eextra på, den kommer att bli så fin!
    Vi har gjort tvärtom. Eftersom ingen av oss använder ring till vardags putsar vi upp våra gamla förlovningsringar som legat och skräpat i en låda. Efter vigsel åker de antagligen tillbaka till lådan...

kläder har jag inte kollat på än, har inte riktigt bestämt hur uppklädda vi skall vara. Antingen köper jag en snygg klänning som kan användas fler gånger eller hyr jag en mer exklusiv klänning.

Ett bra band till festen kan jag dock lägga ut pengar på liksom mat och dryck.

Vi har mer ont om tid än pengar så några handskrivna inbjudningskort blir det inte men förhoppningsvis snyggt ändå.
  • impala58

15000-20000 för drygt 30 gäster på middag och ca hälften av dem på fest senare.

Vi har inte någon resa eller hotellövernattning bokat och inplanerat, men ring och allt annat ingår i det priset.

• sandybee

Räknar med att notan landar på ca 140.000 kr för 85 gäster exklusive ringar och resa. Resan går nog på ytterliggare 45.000 kr och ringarna inköptes när vi vigdes borgerligt för ett år sen och kostade då ca 8.000 kr tillsammans. Vi har sagt att jag ska få en finare ring vid ett senare tillfälle (egentligen till det kyrkliga bröllopet nu men budgeten tillåter det inte).

• BlendaSigne

15 gäster

kläder ca 5000-6000 sek totalt
    ring 25000
    bröllop, middag etc 40000
    fotograf & övrigt 5000
    ingen resa :) 0 sek (reser mkt ändå, kansek blir "bröllopsresa" lite senare)

totalt ca 75 000 SEK

• trampetroll

Jag tror att vi kommer att hamna på 75 000 men då önskar vi oss resan i bröllopspresent också och får vi då ihop till den tycker jag att det är en helt okey summa för 90 gäster.

• Norrpan

Vi kommer att hammna på ca 120 000 inkl ring och resa till Mauritsius. Vi blir 40 vuxna och 10 barn. Budgeten ser ut att hålla, dock två veckor kvar till bröllopet.

• lillP

just nu ligger vi på lite drygt 170 000kr för bröllopet. Vi kommer att bli 50pers om alla kommer. Vi har inte dragit in på något, utan anpassat budgeten efter vad vi vill ha. Stora poster, förutom middag/fest) är min klänning (16000) och våra ringar (34000). Vi har valt att bjuda alla gäster på övernattning på hotell eftersom vi är på "neutral" plats. Vi kommer att bo två nätter i svit, men vi kommer inte att åka på bröllopsresa.

Saker som ev tillkommer i budgeten är nagelförlägning, skönhetsbehandlingar för oss båda samt danslektioner.

Svar på tråden Vad ligger era budgetar på? Och hur många gäster?