• Trollet1980

Tvätta håret innan uppsättning...?

Tänkte fråga er som redan haft er stora dag hur ni gjorde, tvättade ni håret innan ni satte upp det? Min frisör sa nämligen till mig att håret skulle vara så skitigt som möjligt, för att få ett bra resultat. Men hur ren och fräsch känner man sig med skitigt hår??? Att man inte ska använda shampo kan jag förstå, men att inte ens använda balsam...?
    Och när jag ändå frågar, är det någon som vet hur man lockar håret själv, för bästa resultat? Ska man använda nån slags "läggningsvätska" eller så, så att det håller hela dagen?

• Svar på tråden Tvätta håret innan uppsättning...?
  • I am yours

tvätta håret dagen innan, absolut inte ny tvättat sa min frizza.

• nawla

Jag ska till frisören på lördag och jag ska tvätta håret på fredag morgon, utan balsam. Och efter att frisören haft i sina produkter kommer det inte att synas att håret är skitigt, om det nu blir skitigt på en dag. Jag kan tvätta håret var tredje dag utan att det ser skitigt ut men alla hår är ju olika...

• TyresöBrud

Jag ska också tvätta kvällen innan med schampo men inget balsam. Sätta i lite mousse och blåsa det torrt. Sen ville hon inte att jag skulle sätta upp det innan utan ha det utsläppt.

• Trollet1980

Att det kan skilja så! För att inte tvätta håret på tre dagar, inte ens bölta med balsam känns ju inte helt okej, speciellt inte på sin bröllopsdag! Så det får nog bli en liten kompromiss
    Tack för alla svar.

• Paeonia

Min frisör sa åt mig att tvätta håret dagen före annars blev det för 'glatt' och mer svårjobbat. Jag fick heller inte ha det uppsatt.

• GME76   080802

Det beror så klart på vilken hårtyp man har. En del hår har ju väldigt svårt att hålla frisyren. MEN om ditt hår ska vara lockat eller uppsatt eller liknande så kommer det vara så otroligt fullt med hårspray så du kommer inte märka att det är otvättat. Det lovar jag .

• jelikr

Jag skulle tvätta kvällen innan men inte med balsam.

• Daa

Min frisör skickade med mig några påsar med produktprover: schampo, balsam och nån sorts inpackning som jag skulle ha i och inte skölja ur. Jag skulle använda det dagen innan och fick absolut inte på några villkor lägga mig med blött hår.

• MissDevout

Hmm, så olika råd alla får, jag får tvätta mitt samma dag, som vanligt. Gjorde inget om håret inte var helt torrt tills hon kommer. Men och andra sidan har jag inte klippt mitt hår sen 22:a April (gulp, var tvungen att titta i min kalender) när jag var där förra veckan gjorde hon bara nya slingor samt en glansvask. Så mitt här kanske är lite strävt ändå

• Lajsan

Roligt att läsa hur olika det är mellan alla frisörer, jag ska inte tvätta det dagen innan eller samma dag.

• Diamonds are a girls best friend

VAr hos frissan odag och fick order om att tvätta håret dagen innan, fick välja själv om ja ville ha balsam eller inte, gjorde ingen skillnad för henne.

• tolonta

Jag fick tvätta mitt hår på morgonen, och ha både schampoo och balsam i, men inga andra produkter. Kan tillägga att jag var hos frisören fyra dagar innan och fyllde i slingorna, och att det var nyslingat sa hon hjälpte till att ge stadga åt frisyren...

Svar på tråden Tvätta håret innan uppsättning...?