• Trollet1980

Tvätta håret innan uppsättning...?

Tänkte fråga er som redan haft er stora dag hur ni gjorde, tvättade ni håret innan ni satte upp det? Min frisör sa nämligen till mig att håret skulle vara så skitigt som möjligt, för att få ett bra resultat. Men hur ren och fräsch känner man sig med skitigt hår??? Att man inte ska använda shampo kan jag förstå, men att inte ens använda balsam...?
    Och när jag ändå frågar, är det någon som vet hur man lockar håret själv, för bästa resultat? Ska man använda nån slags "läggningsvätska" eller så, så att det håller hela dagen?

• Svar på tråden Tvätta håret innan uppsättning...?
  • stinakina

Min dotter gjorde en uppsättning till sin student, och då skulle hon komma till frissan med nytvättat och fortfarande blött hår....

Jag ska till samma frisörska nu och ska göra samma....

Jag skulle inte vilja komma i fett skitigt hår iallafall *bläk*

• Tooticki

Min frisör tvättade mitt hår, schamponerade två gånger men hoppade över balsamet för att det skulle vara mer lättjobbat.

• PennyJenny

De brukar väl inte vilja ha hur skitigt hår som helst, men det det brukar vara att det inte ska vara nytvättat och inte balsam i då balsamet gör håret glatt och det kan bli svårt att få frisyren att hålla. De flesta brukar väl säga att man kan tvätta håret morgonen före och sedan låta bli tills uppsättningen.

• gustafmatilda

Jag tvättade håret kvällen innan. Dock gick inte alla produkter ur och håret kändes skitigt morgonen efter (vet inte vad min kompis gjorde med det tidigare i veckan, hehe). Vi funderade på om vi skulle tvätta håret när min frisör var hos mig men det skulle ta ytterligare dyrbar tid så vi chansade och fick till det snyggt. Men hon slapp ha i så mycket produkter i det ;)

• Brud28

Jag tvättade håret på morgonen!
    Skulle inte kännas bra att gå i skitit hår på sin bröllopsdag!

• paradisfågel

När jag fixade håret inför min studentbal så fick jag inte tvätta håret på tre dagar innan, varken med balsam eller schampoo.. Detta för att läggningsvätskan inte fäste på håret lika bra när de va nytvättat..

• Bröllop 2008

Min frisör kommer tvätta mitt hår, sen använder hon ngn ny produkt som hon tar i håret och det blir jätte bra att jobba med, går knappt att ta fingrarna genom håret när hon användt det, hon provade det på provuppsättnigen. Jätte bra så slipper man känna sig skitig i håret.

• Anettan73

Jag skulle tvätta mitt kvällen innan. Utan balsam!!!!

• brudnanna

tvätta håret dagen innan! det blir ett helt annat sätt att jobba med håret då, bra när man ska "fästa" och "nåla"!
    men för din skull använd inga stylingprodukter innan så slipper håret kännas smutsigt!
    om du ska lägga håret på spolar använd läggningsvätska, om du ska locka med locktång kan du använda en produkt som ger stadga o har värmeskydd! tips är att besöka en bra salong för få mer information om produkter!
    frisören

• FruRålin080808

min syster som är frisör och ska göra mig fin på fredag sa att jag ska tvätta håret kvällen innan...

Svar på tråden Tvätta håret innan uppsättning...?