• Martina 76

Bästa möhippan du kan tänka dig?

Jag vill ordna den bästa möhippan som är tänkbar till min vän som gifter sig i vinter. Jag vill att det ska vara kreativt och roligt. Hur skulle din ideala möhippa se ut? Någon som har bra förslag på hur man lurar med henne ut? Någon som har förslag på aktiviteter man kan göra på vintern? Alla förslag mottages tacksamt!

• Svar på tråden Bästa möhippan du kan tänka dig?
  • Lilla7an

När vi hade möhippa för vår kompis förra året i november fick hon rita av personer på ett stort köpcentra mot betalning (5 Eller så kunde de välja att få höra en julsång istället. Hon var då klädd i en grön kostym från myrorna.
    Därefter fick hon ta på sig ett lucialinne där vi hade ritat ut alla spelkort i en kortlek. Sedan fick hon sälja kort för 5 kr st och det kort de fick skulle de sedan klippa bort från lucialinnet. Under det hade hon på sig jättesnygga underkläder som vi inhandlat på myrorna.
    På em var vi iväg på relaxen där hon var iklädd en baddräkt i regnbågens alla färger, även den inhandlad på myrorna. Sedan gick vi ut och åt och var på krogen. Kläderna kom givetvis från myrorna och till det en leksaks-prinsesskrona med tyllslöja.
    Vi lurade henne med att vi (jag och sambon) skulle åka bort tillsammans med ett annat par. Men istället åkte vi dit och kidnappade dem på morgonen.

• Godisråttan

Min möhippa som du kanske kan hitta lite tips ifrån. Den var GRYM! Fick ett sms kl 11 på lördagen. Packa bikini, träningskläder, smink och fina kläder och kom ner till taxin om 20 min. hjälp!Min sambo visste om allt såklart. Jag hade ingen aning!När jag kom ut satt min toastmadame i taxin och det bar av till södertälje. Vi blev avsläppta på ett industriområde där vi mötte mina andra vänner. Sedan skulle vi till ett helt fantastiskt ställe och spelade beachvolleyboll. Det var som man åkte till thailand. Det var palmer och sand och glada lampor. Kanonställe! Vi drack en massa paraplydrinkar och spelade. Sedan hämtade en txi oss och vi åkte till sydpolen där vi hade spa och relax och åt mat. De hade såklart fixat sådan mat jag älskar. Vi fixade oss och sedan blev vi upphämtade av en taxi igen och det bar av till stockholm. De hade bokat en supermysig restaurang typ libanesisk mat med 14 st smårätter. Där hade de dukat upp med vin, champagne och en rosa boa, ett trollspö och en tiara. (princess look alike) Maten var kanon! Bara sådant jag älskar, oxfile, kyckling, halloumi, vinbladsdolmar, kronärtskocka mm Sedan vid 20 åkte vi taxi igen och då till blue moon bar där vi hade ett bord uppdukat med världens fruktfat och spritbord. Spritbordet bestod av malibu och ananas typ pina colada som ä min favvodrink. Allt måste ha kostat multum och såklart fick jag inte betala en krona. Det var en fantastisk dag och kväll och jag är så glad att mina vänner gjort detta för mig!

• pluttefisa

Jag har inte haft min än och vet sa klart inte om jag far en iheller, men om jag hade fatt välja sa skulle jag ha manga sportaktiviteter och lekar eftersom jag älskar sant. Paintball, lazerdome, äventyrsrundor i skogen eller nagon rolig lagsport. Behöver ju inte kosta sa mycket, det kan vara kreativa saker som är skitroliga ända. Jag tycker om att dansa med sa jag hoppas sa klart pa dans nagonstans pa kvällen, men absolut inte striptease eller att jag ska sälja pussar etc. sant tycker jag inte om. Kallbadhuset är en annan idé, liksom sanglekar i bastun eller danslektioner nagonstans med en rolig lärare.

• lillapinglan

Hej! Även en kort summering av min möhippa, som var helt underbar och väldigt "jag" kan du kanske få något tips ifrån.
    Mina vänner kidnappade mig i Göteborg (17 mil hemifrån) när jag och min m2b skulle hämta ut min vigselring. Jag är väldigt musikintresserad och sjunger mycket så jag fick en hemmagjord jukebox på magen och fick gå runt på stan och sjunga.. Vi testade Yoga och var på sminkning på Makeup store. Dagen avslutades med en tur med båten M/S Trubaduren där vi åt skaldjursbuffé, lyssnade på de duktiga artisterna och dansade massor!

Jag tror du ska ta fasta på hennes intressen, det tyckte jag var fantastiskt att de gjort med mig. Lycka till!

Svar på tråden Bästa möhippan du kan tänka dig?