• egensinnig

Är du en gör det själv brud?

Ville bara dela med mig av mitt gör-det-själv bröllop!
    Många olyckskorpar kraxade - Du hinner aldrig, det är för svårt, var inte dum nu utan köp färdigt...osv

Men jag gjorde följande:
    Egen bukett, corsage samt tärnbukett i form av ett blomklot med sidenband.
    Dekorerade tårtor med egengjorda sugarpaste blommor, fjärilar mm
    Dukade, satte upp partytält för 60 pers
    Gjorde hår, baglar o smink själv
    Alla trycksaker
    Och det gick SÅ bra!

Valde dock catering och serveringspersonal för att kunna njuta maximalt av festen

Nån mer som gjort en hel del själv och tycker det funkade bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 09:47
    Lite bilder finns i galleriet - fler kommer när fotografen är klar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-29 21:43
    Galleriet uppdaterat med fotografbilder. Men en del blev så små - vet inte varför?

• Svar på tråden Är du en gör det själv brud?
  • Tit

Min mamma har förresten också tjatat på mig hela helgen om att jag inte kommer hinna sy -men det gör jag!

• Sanfor

Igår fick jag infall och gjorde caketopper i cernitlera.. Inget planerat, men tycker själv det blev bra :) Bild finns i gallerier..

• Hav och Sol

Egensinnig: Hur långt innan vigseln gjorde du brudbuketten? Använde du oasis (minns inte bilden).

• egensinnig

Hav o sol - jag köpte blommor på fredagen i 3 olika butiker. Åkte runt o letade upp det som var i rätt färg och var hållbart just den dan. Handlade på Ica Kvantum, Ica Supermarket o Handelsträdgård! Och buketten o dekorationerna står ÄN på mitt utebord!
    Sen fick blommorna nya snittytor och fick stå o dra vatten över natten. Började sedan göra bukett o tärnboll vid 9 på morgonen.
    Till buketten använde jag en trådställning från wedshop.se. Sen när den var klar fick den stå i en vas och så tog jag upp den o torkade stjälkarna på en handduk precis innan vi skulle gå och lindade ett sidenband runt som jag fäste med pärlnålar.
    Alla blommor som blev över gjorde vi bordsdekorationer av.

• Hav och Sol

Aha! Vad roligt! Men var det inte stressigt att åka runt till så många olika blomsteraffärer? Men det är ju klart, allt beror på hur blommorna mår just den dagen. :)

• Nalle Puh 40

Blir så avundsjuk, ska försöka göra egna rispåsar men där går gränsen. Är så opysslig av mig, tyvärr...

• MD2009

Helt underbar!
    Funderar genast på om jag möjigen klarar göra något liknande... Den var hur charmig som helst!

Sanfor skrev 2008-08-10 00:51:35 följande:
    Igår fick jag infall och gjorde caketopper i cernitlera.. Inget planerat, men tycker själv det blev bra :) Bild finns i gallerier..
  • egensinnig

Nu finns det lite mer bilder i ggalleriet - men en del blir supersmå - vet inte varför?

• chamor

Jag tillhör denna kategori..

Gjorde alla bordsdekorationer, sydde slöja, sydde halterneck till klänningen, gjorde smycken, gjorde efterrätten, bakade tårtorna, dekorerade ljus, vigselprogram, inbjudningskort, framsida till häftet (häftet gjorde toastmaster), och massa andra saker jag inte minns

• egensinnig

Visst är/var det kul?
    Är så nöjd med allt även om jag itne är något proffs på det jag jorde

Svar på tråden Är du en gör det själv brud?