• lillamaa

berätta om er "smekmånad"

nu cirkulerar det ju jätte många berättelser om bröllopet, och det är jätte kul att läsa, men jag tycker det skulle vara kul att läsa om era bröllopsresor!

vart åkte ni? när åkte ni? vad kosta de? hur kändes det att stå på flygplatsen innan ni åkte iväg? vad gjorde ni "där borta"?
    osv osv

• Svar på tråden berätta om er "smekmånad"
  • bridesilly

Vi hade en toppen bröllopsresa. Vi åkte redan på måndagen efter bröllopet, kändes bra att sticka iväg direkt nästan.

Cypern agia napa bar det av till. Ett jättefint hotell med vår egen bungalow som var hur lyxig och fin somhelst. En vecka stannade vi, mer än så vet jag inte om jag pallar i den värmen. 36 grader varmt ca. Vi käkade gott varenda dag, åkte på upptäcktsfärder me de lokala bussarna

Sen gjorde vi en superlyxig grej, iaf i våra mått mätt.
    Vi tog flyget över en dag med resebolaget till KAIRO EGYPTEN. Där fick vi se pyramiderna, sfinxen, nationella museet med mumier och tutankhamons skatt, en kryssning med middag på nilen, lunch på 5 stjärnigt hotell och besökta papyrusbruk och smyckesbutik.
    En intensiv dag med massor av nytt och trötta och VARMA var vi.
    Ca 40-50 grader vid pyramideran minst. PUH!
    Men det är så värt det!

Resten av resan på cypern, shoppade vi lite, badade i poolen och drack drinkar havet också såklart och besökte mysiga restauranger på kvällarna. En supersemester!

Mötte fler par som hade gift sig samma helg, hur trevliga somhelst.

• chamor

Wow! Riktigt coolt att åka över till Egypten! Får man fråga vad den extra turen kostade?

• bridesilly

Egypten var rätt så dyrt eftersom dom chatrade plan bara för oss turister fram och tillbaka och hade alla dessa aktiviteter så det gick på ca 3000kr per person men vi hade önskat oss pengar till att förgylla vår bröllopsresa bland annat och det hade visst många tagit vara på så vi hade lite extra i resepåsen å vi hade drömt om att få åka på detta när vi såg att dom hade den turen så vi slog till

chamor skrev 2008-09-02 11:12:32 följande:
    Wow! Riktigt coolt att åka över till Egypten! Får man fråga vad den extra turen kostade?
  • MD2009

Någon som har bra tips på härliga resor där man "slipper" flyga? Min m2b vägrar flyga... han vill ta bilen genom Europa och jag vill koppla av och njuta i vacker miljö

• chamor
    MD2009 skrev 2008-09-02 12:33:51 följande:
    Någon som har bra tips på härliga resor där man "slipper" flyga? Min m2b vägrar flyga... han vill ta bilen genom Europa och jag vill koppla av och njuta i vacker miljö
    Tågcharter?
  • MD2009

*skrattar* Glömde... han vill inte åka tåg och inte heller båt, suck det blir nog bil men då gäller det att hitta något riktigt bra som inte ligger på andra sidan jordklotet.

chamor skrev 2008-09-02 12:58:49 följande:
    Tågcharter?
  • Pumpkin

Nu har vi varit på vår bröllopsresa/drömresa!

Vart åkte ni?
    Kalifornien

När åkte ni?
    3-21 september

Vad kostade det?
    Någonstans mellan 50-60000kr tror jag hela resan gick på till slut, inklusive flygbiljetter, bil(och bensin), boende, mat, shopping och aktiviteter

Hur kändes det att stå på flygplatsen innan ni åkte iväg?
    Spännande!

Vad gjorde ni "där borta"?
    Vi bilade runt i Kalifornien. Började med några dagars sightseeing och shopping i Los Angeles/Hollywood, åkte upp till Yosemite och vandrade ett par dagar, körde ut till kusten igen och spenderade några dagar i San Francisco (underbar stad!) och bilade sen ner längs kusten via bland annat Monterey, Carmel, Big Sur, Santa Barbara och Santa Monica och nådde sedan San Diego där vi var i 5 dygn. Vi shoppade, badade, gick på zoo, njöt av god mat och vin och hade det allmänt skitbra! Innan vi åkte hem spenderade vi en dag till i Los Angeles.

• Comfortably numb

Vi ska till Riu palace las americas i Cancun Mexico åker tre dagar efter bröllopet i mars 09

• blivandefrularsed

Vi åkte till Mauritius, lite bilder finns i galleriet och på catarinaochgustav080809.weddingannouncer.com

Vi åkte 12-24 augusti och allt gick på 53.000 (ALLT, mat, boende, parkering på landvetter, vaccination, utflykter där nere, mat på flygplatsen osv).

Vi låg mest på stranden och läste bok efter bok Sen åt vi väldigt god mat och drack vin varje kväll + en del drinkar! Vi gjorde några utflykter och kollade runt på ön, men mest latade vi oss och kopplade bort bröllopsstressen, det var skönt!

• hjartan

Vi åkte på kryssning i Medelhavet 6 dagar efter att vi gift oss. Startade båtturen på Mallorca. Hela dagen hade vi att njuta av bla en tur med häst och vagn efter att ha ätit första lunchen på båten.

Vi hade sedan ett dygn till havs då vi åt och åt och njöt vid poolen. Såg teater och show. Gick på coctailparty med kaptenen mm.

Sedan stannade vi i Gibraltar, Ceuta, Casablanca, Almeria och Valencia. Gibraltar med sina apor och Ceuta med sina härliga stränder och mysiga centrum blev favoriter. Almeria storsade vi mest runt och insöp den spanska atmosfären. I Valencia besökte vi Oceanografico, alla möjliga djur som alla lever i havet. Vackert och intressant.

Resten av tiden njöt vi av 4-rätters middagar, solnedgångar, sola och bada, bio, disco, shower och en massa andra uppträdanden mm. Att bara umgås och få ha lite lyxigt omkring sig var helt fantastiskt för oss.

Hela resan inklusive allt kostade ca 32 000. Värt varenda krona och jag hoppas att vi någon gång kan åka på kryssning igen.

Svar på tråden berätta om er "smekmånad"