• 27juni2009

hur går man in, vilken sida osv

HJÄLP!!!!!

Ska på bröllop i dag o har fixat blommor o så, nu blev ajg super osäker på vilken sida tjejen går inrespektive ut på, tänker främst på vilken hand hon ska hålla buketten, hjälp, detta e pinsamt att jag glömt....

• Svar på tråden hur går man in, vilken sida osv
  • Fröken Larsson

Jag vet inte om det spelar någon roll, men när jag gifte mig gick jag in på vänster sida och höll min gubbe under armen med höger hand. Hade ingen bukett. Hade jag haft bukett hade jag hållit i den med båda händerna, ungefär vid naveln.

• Tjinglan

Funderade på just denna saken igårkväll. På bröllopet jag var på i lördags gick bruden in på vänster sida om brudgummen, och ut på höger sida om honom, de bytte alltså aldrig plats framme vid altaret.

• Duchess

Jag gick ut och in på samma sida, till vänster alltså. Man kan byta plats därframme om man vill. Det går även utmärkt att låta bli

Tjinglan skrev 2008-08-02 12:09:48 följande:
    Funderade på just denna saken igårkväll. På bröllopet jag var på i lördags gick bruden in på vänster sida om brudgummen, och ut på höger sida om honom, de bytte alltså aldrig plats framme vid altaret.
  • Skåne09

Det brukar vara vänster. Men vi har redan bestämt att jag kommer gå in på höger sida eftersom min m2b är döv på sitt vänstra öra och jag vill ju gärna att han ska höra när jag säger Ja! Men en och annan kommer nog tycka att det är fel tills de kommer på varför.

• Black velvet

Bruden går på vänster sida in, sen vänder sig brudparet sig om och bruden går ut på höger sida.

Svar på tråden hur går man in, vilken sida osv