• Tant Doris

Problem med datumet!

Eftersom vi inte ska ha ett så stort bröllop så tänker vi hålla allt hemligt ända tills inbjudningskorten går ut.

Vi ska bjuda våra familjer och tre kompisar (med respektive).

Datumet bestämdes i mars. Därefter har vi: bokat lokal, bokat fotograf, beställt servetter med datum tryckt på och diverse andra grejer. De där tre är iallafall de största posterna.

Nu till problemet: en av mina kompisar som jag tänkt bjuda gifter sig DAGEN efter. De bestämde datum flera månader efter oss, jag fick precis reda på det för att jag luskade ut det genom att fråga i hennes blogg. Henne hade jag också tänkt fråga om hon kunde hjälpa mig med håret (hon är frisör) samt sjunga vid vigseln.

Det är en av mina äldsta kompisar och jag vill inte att hon inte ska närvara. Den här krocken gör i sin tur att jag inte kan komma på hennes bröllop...

Hur sjutton ska vi göra nu? Ska vi försöka ändra datum? Eller vad? Jag blev helt ställd nu... hjälp mig...

• Svar på tråden Problem med datumet!
  • lillP

Nackdelen med att hålla datumet hemligt för länge...

Kan du inte berätta för din vän hur det ligger till? Kanske kan ni komma på en bra lösning tillsammans?

• Tant Doris
    lillP skrev 2008-08-01 23:32:11 följande:
    Nackdelen med att hålla datumet hemligt för länge... Kan du inte berätta för din vän hur det ligger till? Kanske kan ni komma på en bra lösning tillsammans?
    Tycker ändå inte att vi hållit det hemligt för länge ännu, det är ju över ett år kvar till bröllopet.

Självklart ska jag berätta hur det ligger till. Får väl försöka lösa den här soppan på något vis, kanske min m2b har nån idé imorgon (är på jobbet nu).

Tappade sugen att fortsätta planeringen nu...
  • lillP

ah, det är så långt kvar. Då är det väl typiskt att ni lyckas träffa in samma helg Kanske är det så att du och din vän tänker ganska lika?

Har ni valt en vanlig giftas helg?

• Soon and very soon

har hon bokat något ännu??

• FruHamberg

Jag hade ändrat på datumet OM det inte betyder jättemycket just det datumet. På så vis kan ni ju fortsätta att hålla det hemligt och planera vidare. Vi har ändrat på vårat datum då min syster blev med barn(hm, det där lät lite fel. Det är en planerad och efterlängtad bebis, han blev bara lite tidigare än väntad) och bebisen kommer runt det gamla datumet.

Hopppas att det ordnar sig till det bästa för er!

• FruHamberg

Åhh såg just allt ni hade bokat och tryckt, då förstår jag varför det inte känns så bra att flytta datumet. Sorry!!

• Tant Doris
    lillP skrev 2008-08-02 10:18:54 följande:
    ah, det är så långt kvar. Då är det väl typiskt att ni lyckas träffa in samma helg Kanske är det så att du och din vän tänker ganska lika? Har ni valt en vanlig giftas helg?
    Vad jag vet så är det ingen vanlig "giftas"-helg, vi har satt 090807 och de 090808. Vi har valt fredagen just för att få ett litet roligt datum, hur de tänkte vet jag inte ännu.

Kanske kan vi på något vis byta datum även om det verkar vara en massa extra jobb. Tror ändå att jag mailar henne först för att se hur de tänker, sen får vi se...
  • Tant Doris

Soon and very soon skrev 2008-08-02 10:23:28 följande:

har hon bokat något ännu??
    Jag har faktiskt ingen aning. Ska maila henne nu i natt.
  • Tant Doris

Nu har jag mailat och väntar spänt på svaret. Kanske hon kan komma med någon smart idé...

• FruHamberg

Hoppas att det löser sig!!

Svar på tråden Problem med datumet!