• Coffeegirl

Naturskön vigselplats i Skåne

Jag och min m2b bor i Skåne och vill gifta oss borgerligt nästa sommar. Vi har precis börjat fundera på vigselplats och festlokal. Vi vill gärna ha tips på vackra platser i Skåne där man kan ha en vigsel utomhus (eller inomhus om vädret hindrar)och festlokal.

Någon som vill dela med sig så är vi väldigt tacksamma! Vi bor i Lund, men det måste inte vara i närheten.

• Svar på tråden Naturskön vigselplats i Skåne
  • Brud28
    Coffeegirl skrev 2008-07-31 21:29:29 följande:
    Brud 28:Kikade in på Lingvallen nu och det ser väldigt mysigt ut. Vilka prisklasser talar vi om? Fixade de mat och dryck? Hur många var ni?
    Vi betalade 500 för den lokalen och hade den då ett dygn.
    vi var 20 personer där och de var perfekt, men de finns även en stor festlokal som rymmer betydlig fler.
    De skulle jag gissa ligger på 3000 att hyra.
    i den kan även gäster sova över!

Mat ingick ej vi ordnade de från
  • lisen85

har sett ett bröllop vid skånes ända vattenfall forsakar. såg rätt mysigt ut

• Essovich

Gården i Skåne Tranås tror jag heter Tranåsgården om det kan vara till någon hjälp. Ligger Tomelilla kommun så de kan säkert hjälpa till med nummer om du inte hittar.

/Jessica

• allehanda

Den heter Tranesgården och det är deras hemsida jag lade med!!

Essovich skrev 2008-07-31 22:14:31 följande:
    Gården i Skåne Tranås tror jag heter Tranåsgården om det kan vara till någon hjälp. Ligger Tomelilla kommun så de kan säkert hjälpa till med nummer om du inte hittar./Jessica
  • Coffeegirl

Allehanda: Tranegården ser fin ut :), ska kolla lite med priser och sånt.

Brud 28: Vet du var de ordnade maten ifrån?

• Skåne09

Vi kommer gifta oss vid Haväng, ska kolla ut exakt plats om några veckor. Festen blir på Tranesgården. Jättetrevlig dam där som du kontaktar och pratar med. Vandrarhem också så att gästerna kan sova över, 90 bäddar om jag inte minns fel nu.

• Coffeegirl

Skåne09: Vet du prisuppgifter för Tranesgården?

• Brud28

Coffeegirl,
    Man får boka en catering firma som kör ut maten, de gjorde vi och de gick jätte bra!

Lunch & Party service har kanon bra mat

• Osvic

Kolla in stockeboda gård. Vi ville ha vårt bröllop där, men datumet var upptaget. Dom kan hjäpa till med det mesta till och med en borgerlig vigselförrättare!
    Helt underbart ställe.

• julz76

Hej
    Vi ska gifta oss pa TranesGarden nasta sommar och har ar lite priser (om jag nu kommer ihag ratt)

* bokning av stora salen + Fargeriet(verandan) pa lordagen 2500 kr (inkl. kok) Rummen kan bokas var for sig ocksa- kostar da 1700kr
    * tillgang till lokalerna dagen efter till kl 12.00 500 kr
    * tillgang till dem dagen innan 1000 kr (men jag tror det var 2 olika alternativ har... inte 100%)
    * kuvertavgift (inkl diskmaskin) var 15kr/pers

* vandrarhemmet tar typ 200kr/sang/natt nasta sommar.

Mat och dricka kan man fixa sjalv eller sa har de forslag pa catering osv

Hoppas det hjalper.
    Hoppas det hjalper lite.

• Tooticki

Vet inte hur långt det är till närmsta festlokal därifrån men jag skulle vilja slå ett slag för Kopparhatten, det är otroligt vackert och ligger i Söderåsens nationalpark (för övrigt Sveriges yngsta nationalpark).

sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6der%C3%A5sen

• Petula08

Jag rekommenderar starkt Stockeboda Gård på Österlen. Ett jättefint jaktslott ute i skogen. Man kan kombinera det med ånglokstur för gästerna.

Vi ska gifta oss i Vitaby kyrka och sedan ha festen på Stockeboda den 30 augusti. Personalen på Stockeboda har varit fantastisk! De är jättetrevliga och proffsiga!

Man kan gifta sig borgeligt i deras trädgård. Och festlokalen är grymt fräck. Det är gamla ladan man sitter i. Väggarna är jättetjocka och så rinner det en bäck (!) genom ladan. Jättemysigt!

Vi ska ha helgrillat vildsvin. Den grillar dem utanför ladan och så får gästerna hämta kött hos grillmästaren.

Kostnaen för 3-rätters är 450 och då ingår bubbel före maten samt hyra för lokalen. Sedan tillkommer det priser för dryck och speciella önskemål. Vårt kuvertavgift landar på ca 650 kr per person. Då ingår all dryck samt att vi vill ha lite björkar i salen, linnedukar och servetter samt stolar till borden istället för bänkar. Man kan sen laborera som man vill med allt utom drycken. Vi ska t.ex göra vår förrätt själva....eller ja...någolunda själva.

Som sagt...rekommenderar dem starkt!

www. stockeboda. se Linda heter deras bröllopsplanerare

• Skåne09

Julz76 priser stämmer mycket bra, men vi har ett alternativ där vi betalar 500kr för dagen innan (från 12). Vi har ungefär 100 gäster så vi räknar med en totalsumma på 5000kr inkl porslin och allt som behövs i köksväg. Det enda som inte är med är dukar och ev blomsterbåge tror jag (kommer inte ihåg eftersom vi inte vill ha den).

Den börjar bli uppbokad tror jag för nästa år så det är värt att höra av sig. Som sagt en jättetrevlig dam som sköter det och det är inga problem att preliminärboka om man vill kolla på fler ställen.

julz76 skrev 2008-08-01 09:28:52 följande:
    HejVi ska gifta oss pa TranesGarden nasta sommar och har ar lite priser (om jag nu kommer ihag ratt) * bokning av stora salen + Fargeriet(verandan) pa lordagen 2500 kr (inkl. kok) Rummen kan bokas var for sig ocksa- kostar da 1700kr * tillgang till lokalerna dagen efter till kl 12.00 500 kr* tillgang till dem dagen innan 1000 kr (men jag tror det var 2 olika alternativ har... inte 100%) * kuvertavgift (inkl diskmaskin) var 15kr/pers * vandrarhemmet tar typ 200kr/sang/natt nasta sommar. Mat och dricka kan man fixa sjalv eller sa har de forslag pa catering osvHoppas det hjalper.Hoppas det hjalper lite.
  • Hallon80

Vi gifter oss om typ 2 veckor i Rosariet i Ystad...efter det blir det Olof Viktors!! Vårt favvoställe!!

• Coffeegirl

Hallon80:
    Vad tar Olof Viktors för priser?

• Hallon80
    Coffeegirl skrev 2008-08-01 11:53:44 följande:
    Hallon80:Vad tar Olof Viktors för priser?
    Jag har ingen direkt ny prislista därifrån..men ring dit så skickar dom...0411-522020.
    Toppenställe....har hemsida..
    Vi ska bara ha deras berömda Kräftmacka och dricka till det sen kaffe och tårta...Vi gifter oss en söndag!
    Dom har buffe...olika sorter...typ 5 st...både priser med och utan servering.
  • Lovecats

Flädie Mat & Vingård utanför Bjärred ska visst vara fint.

• gustafmatilda

Vi gifte oss på Månstorps Gavlar i juni, det ligger precis utanför Östra Grevie, i Vellinge kommun. Är det inte för långt bort för er så är det värt att kolla upp, för det är så fantastiska miljöer. Du kan kolla mitt galleri på bilderna, eller på hemsidan nedan. Hoppas det faller er i smaken =)

www.vidgavel.se

Svar på tråden Naturskön vigselplats i Skåne