Fotograf vid förlovning?
Är det någon som anlitat en fotograf för förlovningsbilder?
Jag tänkte ev göra det...
Bara lite enkla bilder på den platsen där vi var på den dagen vi blev tillsammans.
Vid en strand! (i oktober)
Är det någon som anlitat en fotograf för förlovningsbilder?
Jag tänkte ev göra det...
Bara lite enkla bilder på den platsen där vi var på den dagen vi blev tillsammans.
Vid en strand! (i oktober)
Jag ångrar att inte jag gjorde det faktiskt.
Hade varit kul att ha för framtiden
Så go fore it
Jag har inte en bild från vår förlovning o det e faktiskt lite trist så det är klart att ni ska göra det!
det är inte helt ovanligt.. jag har nog ett par tre par per år som tar förlovningsbilder. :)
ja vi gjorde det! det blev jättefina bilder!
Ja vi har gjort det!
blir jättefina bilder och härligt att ha efteråt
Vi gjorde inte det, men det hade ju varit roligt att ha. Jag släktforskar och har insett att det måste ha varit vanligt förr, det tycks finnas massor från början av 1900-talet.
Det börjar bli vanligare, helt klart!
I oktober, med sen höstsol, blir det säkert kanonbilder.
Risken att det regnar är ju förstås stor men det har aldrig varit svårt att råda bot på. Det finns ju gott om portabel utrustning att ta till. :)
/ Katja K
Tror inte att någon hade velat komma och ta bilder i vår lägenhet klockan fyra på morgonen
Kjell Präst skrev 2008-08-12 12:07:00 följande:
Eller nattugglor...
Morgonpigga. Vi drack fläderläsk och åt mintkyssar för att fira förlovningen...
Numera förlovad.
Ångrar absolut inte att vi anlitade en fotograf.
Bilderna blev kanon!!! =)
Se:
blogg.fotogruppen.se
Funderade på det, men valde bort det. Vi har dock bilder av oss tagna av fotograf något halvår innan förlovningen (och så annorlunda ser vi inte ut). Mina föräldrar fotograferades vid sin förlovning (inte exakt då, men ungefär), och det jag tyckte var roligt med det var att det finns snygga bilder på hur de såg ut när de var unga och förlovade sig.
Men jag ansåg som sagt att de bilder vi tog ett halvår innan räckte...
*naaaw*
Kjell Präst skrev 2008-08-12 13:31:54 följande:
Ett tips är att hitta nån som inte är en riktig fotograf än men kanske håller på att utbilda sig och har jobbat med foto i skolan några år, för man kan vara väldigt duktig även om man inte är en riktig fotograf och många skulle nog gärna göra ett sånt jobb för en billigare penning än en riktig fotograf. Det finns ju såna där fotoskolor med duktiga elever till exempel. Då sparar du lite pengar till bröllopsdagen om du vill ha en superproffsig fotograf då istället. Men anlitar du en erfaren fotograf så är du ju såklart helt hundra på att bilderna blir bra.
vår bröllopsfotograf ska ta lite bilder på oss om en vecka som vi ska ha på inbjudningarna, passa på medans det är höstfint