• Pingst09

Finns det lila rosor?

Helt plötsligt blev lila vårt färgtema, jag som aldrig nånsinn skulle ha valt den färgen tidigare. Men nu tror jag det kommer bli bra. Vill helst ha ganska mörk lila och bryta av med lite ljusgrönt....

Såå, finns det lila rosor? Vad finns annars att välja på som inte kostar skjortan?

• Svar på tråden Finns det lila rosor?
  • Troll1

Vi ska ha lite åt ljunglila i olika toner. Kolla i mitt galleri, om du tycker de rosorna är tillräckligt mörka. Kommer bara inte ihåg vad de lilatonade rosorna heter. Googla på lila rosor, det gjorde jag och fick flera tips.

• Munchkin

Jajemen det finns lila rosor, jag hade det i min bukett, hur fint som helst.
    Det finns en variant som heter ocean song och ett par varianter till

• MilosMamma

coolwater är en lila ros.

• lollan82

jag ska ha cold water ocean song samt lila prärieklocka i min bukett

• Troll1

Har cold water en blålila eller rosalila färg? Hur är det med ocean song?
    Inga blomsterhandlare har haft den inne så det är ju svårt att bestämma då.
    Det finns en fin blomma som heter Chrysantemum "Anastacia" som har en härlig ljuslila färg. Fin till dekoration, fyller ut bra. Har även sett den limefärgad.

• gottelina

Det är cool-water-rosor i buketten i mitt galleri. Färgen är inte helt rättvis dock för de är lite mer åt det rosa hållet i verkligheten med grönt på de yttersta kronbladen. Jag ska ha rosa som färgtema och funderar på cool water i min bukett. Rosalila är nog rätt så mitt i prick.

• MilosMamma

de kan va svårt att beställa en specifik ros när man kommer med olika namn, endel rosor har utgått de e bättre o säga att man vill ha flera olika nyanser i ljunglila.

• HenkeG

jag ska ha lila prärieklockor och vita rosor i min bukett. Min blomsteraffär har beställt hem lite olika lila prärieklockor. Så hör med din blomsteraffär, kanske kan de också beställa hem olika sorter.
    /Linda

• Troll1
    MilosMamma skrev 2008-08-06 10:11:56 följande:
    de kan va svårt att beställa en specifik ros när man kommer med olika namn, endel rosor har utgått de e bättre o säga att man vill ha flera olika nyanser i ljunglila.
    Tack för tipset!

Floristerna har visat lila prärieklocka som varit mkt åt blålila hållet. Det vill jag inte ha till ljunglila ros, fast de har tyckt det var snyggt. Visste inte att det finns fler nyanser på den. Det är en väldigt söt blomma. Svårt bara när man inte kan se blomman irl.
  • labbråttan83

Jag hade också lila rosor i min bukett, finns bild i mitt galleri. Jag trodde det var cool water rosor men mina var riktigt blålila, inte rosalila som i gottelinas bukett. Fina båda två i vilket fall som helst

Svar på tråden Finns det lila rosor?