• smockan

Snälla kom med Era tips

Vi har jäääättesvårt att bestämma oss för var vi vill åka på bröllopsresa. Jag tänkte att ni har kanske tips..?

Det viktigaste är att hotellet är fint, att det finns fina sandstränder och att det är allmänt lugnt och skönt.

Vi kan tänka oss att lägga upp till 40.000

Så låt höra vad ni tycker är bra alternativ..

• Svar på tråden Snälla kom med Era tips
  • Brud28

Vår bröllopsresa blir till Villa Bordoni i Italien, de ligger några Kilometer från Florens.
    De är ett lyxhotell med alla tänkbara bekvämligheter.
    De man skulle sakan är väl att de inte ligger vid havet, men å andra sidan finns de pool

Vi gifte oss i helgen men åker först i vår då resan går på ca 40.000
    Så vi måste spara lite

www.villabordoni.com

• aikidoaasa

Min favorit där det verkligen är lugnt (om det inte är störiga gäster) är Thailands Rayong -> Rayong resort. Det ligger en bit bort från en lokal fiskeby i en bukt som är otroligt vackert! Jag tänker åka tillbaka dit någon gång... fast den här gången utan sambons familj... (mamma, pappa och syster) utan bara vi två.

• asi75

Vi åker till Guadeloupe i februari. Det ser oerhört härligt och romantiskt ut, massa roliga aktiviteter samtidigt som man kan njuta av sol och värme.

www.langley.eu/sv/Guadeloupe/

• giftörebroare

Hej smockan!

Jag har världens bästa tips till dig!

Jag gifte mig i juli förra året och då åkte vi på en två-veckors bröllopsresa till paradisön Aruba. Aruba ligger i västindien och ett uhelt nderbart resmål. Vi bodde på ett hotell som heter bucuti - det var det absolut finaste och lyxigaste hotell jag någonsinn bott på! Det var snyggt, fräscht och modernt inrett. Hotellet är dessutom till för par och "honeymoners" så hotellet är verkligen anpassat för en romantisk semester för två. På det här hotellet får man inte boka in barn. Jag älskar verkligen barn, men när man vill njuta av sin smekmånad så var det helt underbart att slippa höra skrikande barn eller lekande, springande, tjutande barn på såväl hotellet som på stranden.

Hotellet ligger precis vid stranden och där är det glest mellan de fina stråparasollen så man får lugn och ro. Dessutom har du service hela dagen. Bara sätt upp en flagga i sanden så kommer en kypare springande och du kan beställa mat, dryck, eller en läskande drink som du får serverad direkt på stranden där du sitter och njuter i din solstol! Det finns många aktiviteter man kan åka på om man vill, vi gjorde t.ex. en snorklingtur, man kan också hyra fyrhjulingar, göra en "sweetheart cruse" eller "sunset cruse" eller något annat roligt.

Maten på Aruba är helt underbar och runt omkring hotellet finns många lyxiga och romantiska restauranger som jag gärna tipsar dig om om du är intresserad!

De andra tipsen du har fått låter också jättebra, men det som är bra med mitt tips är att jag verkligen VARIT där. Så jag vet vad jag talar om!

Fråga gärna om du vill veta mer. Och om du vill se bilder så kan du bara uppge mailen så kan jag maila över.

• galaxen

Ett drömmål som vi har är Isla Margarita i Venezuela. Härliga vita stränder och turkosblått hav. Har inte varit där men sett program på TV därifrån och det verkar helt fantastiskt. Det kanske vor nåt!

• Deja

Västindien (Karibien) är mitt drömresemål. Stränderna, musiken och den lugna stämningen.
    Anguilla är en MYCKET lugn ö med Karibiens finaste vitaste stränder. För att ta sig dit flyger man till St Martin (som är en ö med mera nöjen och shopping)och sedan båtresa i 20 minuter.

www.anguillaguide.com/
    www.ku-anguilla.com/

• Qwerty12

Koh Chang är j

Bauti skrev 2008-08-06 11:32:26 följande:
    Då måste jag rekommendera våran bröllopsresa. Den stora DRÖMMEN.www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogu...Vi bodde i en bungalow direkt på stranden. Så lungt och skönt, hörde bara vågorna. Gick man 100 m så var det det motsatta. Inget kan slå det hotellet, det lovar jag
    Koh Chang är ju verkligen sjukt fint (och lugnt även på billigare hotell). Då kan ni ta flyget från Trat till Bangkok och shoppa upp resterande 20 000 innan ni åker hem :).
  • Alyx

Vi åkte på karibienkryss.
    Då ingick ALL mat och vi hade en svit.
    Det blev inte dyrare än 40 000 kr.
    Klart prisvärt, och man fick se MYCKET!

/Alyx

• lillaj

Det var ett tips som skulle passa oss om jag får hoppa in lite här i tråden. Vi åker också i vår, när är er resa tänkt? Vi funderar på maj!

Brud28 skrev 2008-07-29 19:23:00 följande:
    Vår bröllopsresa blir till Villa Bordoni i Italien, de ligger några Kilometer från Florens.De är ett lyxhotell med alla tänkbara bekvämligheter.De man skulle sakan är väl att de inte ligger vid havet, men å andra sidan finns de pool Vi gifte oss i helgen men åker först i vår då resan går på ca 40.000Så vi måste spara lite www.villabordoni.com
  • Pling Plong

Vi åkte till Kenya på vår bröllopsresa 2006, vi åkte i december.

1 v safari samt 1v sol och bad på kusten.
    Det kan jag verkligen rekommendera!
    Fantastiskt vacket land och Kenyanerna är otroligt trevliga människor med massa glädje och skratt att tillföra!

Vi bokade via Kenzantours.

Svar på tråden Snälla kom med Era tips