• Ab imo pectore

Bröllops-insomnia!

Har helt slutat att sova. Åtminstone den där drömlösa, djupa och helande sömnen. Jag glädjs inför vår dag, tusen små fjärliar i magen, oroar mig för de minsta ting och hittar ständigt nya. Jag gör checklistor om nätterna och uträttar stordåd i min oroliga slummer. Jag har gått igenom, vad jag tror mig veta, vartenda tänkbara scenario. Jag halvdrömmer att dagen är kommen, ingångsmarchen spelas och jag är redo att gå in i mjukisbyxor med håret odushat sedan en vecka. Jag fokuserar på obetydliga detaljer för att stilla nervoisteten. Jag frågar mig ständigt vad detta obetydliga egentligen ska vara bra för, och upprepar frekvent mantrat: "Kamma dig Johansson, det går fint detta!
    Jag har funnit mannen jag vill dela mitt liv med och lagt mitt hjärta i hans händer. Jag är oförskämt lycklig och är därom fullt medveten. Jag vet att vigseln kommer att bli vacker även om bordsdekorationen inte blir helt perfekt, det som är viktigt är bara vi! Min blivande kommer att vilja ha mig oavsett om jag snubblar i mina oingångna skor framme vid altaret eller ej. Jag längar, och som jag längtar till dagen då vi blir ett! Jag gör ytterligare en checklista och går och värmer min mjölk.

• Svar på tråden Bröllops-insomnia!
  • Lillsnufflan

Ha ha! Jag har redan kommit på mig med att ligga vaken och gå igenom blomsterarrangemang i huvudet, och det är nästan två månader kvar. Illa, illa, var månde detta sluta?

Någon som har några bra tips på hur man sover bättre om natten? Förvisar fjärilarna i magen ett tag? Eller åtminstone söver ner dem?

• Mumriks blivande fru

Tell me about it! Jag gifter mig om 7 månader och kan inte sova nu....

• Tooticki

Försök sova ordentligt, säg till dig själv att du inte kan lösa de problemen mitt i natten ändå. När dagen väl kommer vill du vara utvilad och pigg, inte ett vrak.

Risken att du faktiskt glömmer något viktigt är ganska liten och blir ännu mindre eftersom allt på bt påminner en om minsta detaljen dagarna i ända.

• sanan

jag kan sova men när jag sover så drömmer jag om bröllopet..och jag har kommit fram till den punkt när jag börjar stryka saker från listorna för det spelar ingen roll..Jag gifter mig den 15 augusti..

• chamor

Jag som drömmer KONSTANT året om sover bra nu.. Troligen för jag är så trött.. Gifter mig nästa vecka...

• FruRålin080808

Känner så väl igen mig i det du skriver=) Sover knappt heller ingenting och fick smått panik idag när jag kom på att vi faktiskt gifter oss NÄSTA VECKA! nu kommer sömnen bli obefintlig...

• Hajime

är det bara jag som sover trots att vi gifter oss på lördag?

• aikidoaasa

Själv lide jag just nu av vanlig insomnia... superjobbigt att inte sova ordentligt!

• sussiq2

sover si så där jobbigast är att jag vaknar tidigt mne då får jag mycket gjört

• lillaj

Hehe, 11 dagar kvar för oss och läget känns udner kontroll men det är SÅÅÅÅ mycket tankar och funderingar ändå. Fasan är ju att man glömt nått viktigt men jag tror vi kollat på varenda checklista som finns

Svar på tråden Bröllops-insomnia!