Bröllops-insomnia!
Har helt slutat att sova. Åtminstone den där drömlösa, djupa och helande sömnen. Jag glädjs inför vår dag, tusen små fjärliar i magen, oroar mig för de minsta ting och hittar ständigt nya. Jag gör checklistor om nätterna och uträttar stordåd i min oroliga slummer. Jag har gått igenom, vad jag tror mig veta, vartenda tänkbara scenario. Jag halvdrömmer att dagen är kommen, ingångsmarchen spelas och jag är redo att gå in i mjukisbyxor med håret odushat sedan en vecka. Jag fokuserar på obetydliga detaljer för att stilla nervoisteten. Jag frågar mig ständigt vad detta obetydliga egentligen ska vara bra för, och upprepar frekvent mantrat: "Kamma dig Johansson, det går fint detta!
Jag har funnit mannen jag vill dela mitt liv med och lagt mitt hjärta i hans händer. Jag är oförskämt lycklig och är därom fullt medveten. Jag vet att vigseln kommer att bli vacker även om bordsdekorationen inte blir helt perfekt, det som är viktigt är bara vi! Min blivande kommer att vilja ha mig oavsett om jag snubblar i mina oingångna skor framme vid altaret eller ej. Jag längar, och som jag längtar till dagen då vi blir ett! Jag gör ytterligare en checklista och går och värmer min mjölk.