• 2ringar

Pulverdiet

Någon som provat och varit nöjd?

Måste ner några kilo, ganska snabbt.... :)

• Svar på tråden Pulverdiet
  • fröken sjunfors

Jag käkade Anna Skippers diet i ca en vecka, pulvershake o inga kolhydrater. Gick ner 3 kg, men jag var fruktansvärt trött hela tiden.. Men funkar gör det, det svåra är väl att hålla det efteråt, hihi ;)

• Augustibruden 2008

Kolla under "Debatt" här på Bt o läs olika inlägg om hälsa/bantning.
    Där finner du många trådar om ämnet.

Kul att läsa tycker jag + intressant!

• hgav

Jag kan verkligen rekommendera Modifast. Kanongoda "shaker" gillar främst kaffe smaken. Finns inte att köpa i affärer, man kan köpas på apoteket och internet. (apoteket har inte alla smaker. De har även 2 varma soppor de har jag dock inte provat.
    Jag har inte kört ren diet utan endast bytt ut 1 mål om dagen och gått ner ca 0.5 kg - 1 kg / vecka

• Camsan

Jag gick på VLCD(very low calori diet)pulver under 3½ vecka och gick ned 12 kg.

• Troll1

Cambridge funkar! Måste själv ta tag igen nu... Ring en konsulent nära dig som du kan köpa från. Jag gillar chokladen, choklad/mint och jordgubb bäst. Kör med stavmixer helst och så ISKALLT vatten. Mummms

• Mikabella

Cambridge fick mig att gå ner 2 kg på en vecka Gick iof upp 1 när jag började äta, men körde inte en hel "renkurs" utan fuskade med 6 dagar. Ska snart köra en ny omgång o hoppas på resultat även denna gång. Kan ju tillägga att jag inte har någon dirket övervikt utan ville mer ha en kickstart och få ner storleken på min magsäck. Funkade. Tycker inte att det var så jobbigt o blev inte dirket trött. Orkade träna som vanligt o var inte så hungrig. Jag köper från www.viktklubben.se.

• Troll1

Ska börja med att köpa den som finna på ICA och apoteket. Nov... ngnting. Den är mkt billigare, så får jag se hur den funkar.

• hgav

Modifast är en LCD (Low Calorie Diet) så man håller sig lite mättare än med en VLCD (vilket gör att man bör slippa yrsel och behov av att småäta annat). Är billigare att handla på nätet än på Apoteket. Man kan beställa ett provpaket på deras hemsida www.modifast.se Mycket godare än Nutrilette och de andra. (Har dock inte provat Camebridge...

• Troll1

Nutrilette tycker jag är sämst. Noka diet (hälsokostbutiken) är bra. Den innehåller också viktig omega 3. Lite mer mättande än en del andra med.

• lycklig78

Allévo funkar också jättebra. Säljs i apotek, hälsokost och nu även på ica.

Den har ett nyttigt fett som heter olibra. Detta ämne stannar kvar i magsäcken längre och ger mättnadskänsla. Favoriten är tropisk eller hallon/banan. Gillar dock bäst att blanda med iskall minimjölk.

• Troll1
    lycklig78 skrev 2008-07-29 13:46:05 följande:
    Allévo funkar också jättebra. Säljs i apotek, hälsokost och nu även på ica.Den har ett nyttigt fett som heter olibra. Detta ämne stannar kvar i magsäcken längre och ger mättnadskänsla. Favoriten är tropisk eller hallon/banan. Gillar dock bäst att blanda med iskall minimjölk.
    Det kanske var så den hette... Den finns i både shakes, bars o pulver väl?
  • Schatzilein

För mig funkar Nutrilett!

• lycklig78
    Troll1 skrev 2008-07-29 13:48:19 följande:
    Det kanske var så den hette... Den finns i både shakes, bars o pulver väl?
    Ja, det stämmer. Finns i 3 sorters soppor också.
  • Troll1

Jag köpte lite blandat idag; Allévo påsar hallon/banan, Allévo-bars, Nutrilett bars, naturdiet shake mm. Det måste väl vara helt ok att mixa?! Jag tänker nog inte gå på ren diet som det känns nu.

Svar på tråden Pulverdiet