Om du är intresserad av kultur så kan jag rekommendera Ubud, ligger innåt ön. Från Nusa Dua tar det kanske knappt en timme med bil. Det ligger inte vid kusten, dessvärre, men så otroligt vackert, vulkan, risfält, tempel mm Underbart romantiskt och lugnt... det finns underbara restauranger, speciellt en ;)
Nusa Dua är lugnare än Kuta, helt klart, vet inte vilket hotell det är, men det finns många lyxiga hotell där så...
Lovina har jag aldrig varit, men jag skulle vilja besöka det en dag, men det är ju andra sidan ön så man får räkna med kanske ca 5 tim resa, allt beroende på omständigheterna förstås. Lovina ska vara ett lugnt romantiskt ställe. Det finns en hel del hotell där.
Antingen om du köper Lonely planet "Bali & Lombok", bra att ha innan och under resan, eller kollar på internet, så finns det mycket hotell. Där får ni beskrivningar och ser bilder(internet). Boka hotell via internet är bra, antingen bokningssidor eller om ni kontaktar hotellet direkt, jämför det som blir billigast. Det finns hotell för 20 kr natten och upp till 10 000 kr natten så det är bara välja :))
Detta blev långt o rörigt... fattar du nått?? haha
Kolla runt lite och fråga gärna igen så hoppas jag kunna hjälpa till!!