• Troll1

Hur binder ni ihop festprogrammet?

Ska ha stående A4 med troligtvis 12 sidor = 3 papper. Hur binder ni ihop dem utan att de blir sladdriga? Kikade efter silverresår, men det blev väldigt dyrt. Köpte lite stelare, skimrande tunt snörre. Fint var det, men det hängde bara sladdrigt när jag knutit.
    Hur gör ni andra??

• Svar på tråden Hur binder ni ihop festprogrammet?
  • Troll1

Vi ska ha ytterpappret i en tjockare kvalité, lite skimrande och så innesidorna i vanligt papper. Det ser fint ut när jag testar.

• Sommargrönt

Med ståltråd som vi binder ihop i på mittuppslaget. Så har vi trätt på pärlor som hamnar på ryggen på utsidan...

• Troll1
    Sommargrönt skrev 2008-07-24 23:13:39 följande:
    Med ståltråd som vi binder ihop i på mittuppslaget. Så har vi trätt på pärlor som hamnar på ryggen på utsidan...
    Har du ngn bild?
  • Aleta

Vet ni vad?
    Jag hade samma funderingar men sedan tog jag fram min stora samling festprogram från bröllop jag har varit på. De allra flesta är stående A4 och de flesta av dem var bara vikta fast det yttre papperet var lite tjockare. Tillslut gjorde vi också så, de håller ihop ändå eftersom de är så smala.

Ett av festhäftena var sytt på maskin med guldtråd vilket var mycket snyggt ska jag tillägga!

• Gräddnos Maja

Jag hade tänkt sy och sen ändå ha ett silver band att binda runt men det vore ju super att sy med silver tråd istället. Någon som vet var man kan inhandla de?

• maja hed

jag hämtade en mall på kortdesign och det var ganska lätt det gäller att hålla koll bara för det hoppar, men man lär sig. Har en pärlemofärgad pärm och vita papper inuti. Sen var det bara att kopiera i kopieringsmaskingen.

Älighetens namn våra är inte riktigt klara, men snart.

Gräddnos Maja skrev 2008-07-24 23:11:42 följande:

Anja 19 juli 2008: hade också tänkt ha stående A4-papper, vad använde ni för papper? Funderade på att ha ett i färg som "pärm" och sedan vanliga vita inne i så det blir lättare att skriva ut. Hur gjorde du för att skriva ut dem som en bok?Känns så krångligt, svårt att hålla reda på vilken sida som kommer vart, tänkte om du hade något tips?Kramizar
  • FinalFantasy

Jag tar håltagare och gör ett hål rätt långt upp och ett rätt långt ner och trår tråden där

• Aleta

Gräddnos Maja skrev 2008-07-25 09:00:05 följande:

Jag hade tänkt sy och sen ändå ha ett silver band att binda runt men det vore ju super att sy med silver tråd istället. Någon som vet var man kan inhandla de?
    På en butik som säljer symaskiner eller tyger. Det är brodyrtråd som man har när man broderar med symaskinen. Det finns glittriga i alla möjliga färger.
  • feministbrud

Ja ghar samma problem. Sy var en bra idé, men 95 st, det blir att sy det Våra är på bredden, men kanske håller det ändå utan att sy? Det återstår att se.

Svar på tråden Hur binder ni ihop festprogrammet?