• Troll1

Hur binder ni ihop festprogrammet?

Ska ha stående A4 med troligtvis 12 sidor = 3 papper. Hur binder ni ihop dem utan att de blir sladdriga? Kikade efter silverresår, men det blev väldigt dyrt. Köpte lite stelare, skimrande tunt snörre. Fint var det, men det hängde bara sladdrigt när jag knutit.
    Hur gör ni andra??

• Svar på tråden Hur binder ni ihop festprogrammet?
  • Vicka81

Jag ska sy ihop det! På maskin alltså...

• valkyriana

Jag funderar själv på hur vi ska göra... Finderar faktiskt på att göra det enkelt för mig och häfta ihop dem... Men det kanske är synd då man lagt så extremt mycket tid och energi på dem redan...

• Brenda

jag ska slå hål och sen binda i hop med fint snöre i guld...

• Brenda

hur många kan man sy egentligen????

• stinakina

Vi har snittat rakt igenom med rakblad, trätt ett band igenom och knutit en rosett på "ryggen"
    Finns bild i galleriet....

• Troll1

Tack för tipsen, jag tar gärna emot fler och så gärna bilder (tack Anja ) Stinakina: Vi ska ha bordsplaceringen i mittuppslaget. Därför vill vi inte göra hål.

• Hofsan

Jag håller på att sy mina nu(50 st)

• Gräddnos Maja

Anja 19 juli 2008:
    hade också tänkt ha stående A4-papper, vad använde ni för papper? Funderade på att ha ett i färg som "pärm" och sedan vanliga vita inne i så det blir lättare att skriva ut. Hur gjorde du för att skriva ut dem som en bok?
    Känns så krångligt, svårt att hålla reda på vilken sida som kommer vart, tänkte om du hade något tips?

Kramizar

• valkyriana

Ok. Nej jag komer inte häfta dem, man får ju prestationsångest här .
    Jag kommer göra hål på något sätt och trä ett jutesnöre igenom och knyta en rosett i ryggen. Japp så gör vi.

Svar på tråden Hur binder ni ihop festprogrammet?