• nandm

Förlovning

Hej!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i lite mer än 1½ år och bott ihop i ett år. Han är 23 år och jag 24 år.
    Att gifta sig just nu känns lite hastigt, men jag vill fria till honom med ringar och lova ett bröllop sommaren 2011 kanske.. Är det konstigt att göra så? Eller ska man vänta med frieriet tills om 2 år istället?
    Jag är traditionell på det sättet att jag vill att förlovningen ska ha ett löfte om bröllop inom en överskådlig framtid.

Tips tack!

• Svar på tråden Förlovning
  • Schatzilein

Nandm: Jag tycker personligen att det låter ganska skönt att förlova sig och njuta av det för sig och sedan börja fantisera så smått om bröllopet 3 år fram i tiden! Inte alls konstigt, jättemånga som gör så. Ni kan ju hålla datumet och planerna för er själva för att överraska omgivningen när det närmar sig?

Vi förlovade oss för många år sedan för att visa att vi menade allvar, både för oss själva och omvärlden, men har inte känt oss redo för bröllop förrän nu.

• blivandefrulycklig

Känner du för att förlova dig nu tycker jag du ska göra det!
    Vi har varit ihop i 4,5 år, två små barn och vi förlovar oss vid frukosten på vår bröllopsdag. Gå på din känsla, det är det viktigaste..

• nandm

Känner många som förlovar sig och gifter sig ett år senare, men mina funderingar är, vi ska ju leva hela livet ihop ett år hit och dit innan bröllopet spelar ju ingen roll. :)

Min tanke är att hålla själva bröllopet för oss själva i 1½-2 år, kanske så skulle man skicka ut inbjudningarna till kompisar och släkten innan man berättar om bröllopsplanerna. :)

• suzem

Jag och min sambo planerar bröllop till 2010... inge fel med det, skönt med mkt tid =)

• aikidoaasa

Själv tycker jag att du kan vänta lite med förlovning om det är som du säger att du vill att brölloppet sedan ska ske inom en viss tid.
    Men känner du att du vill förlova dig nu så gör du det.

• Pifa

Vi ska förlova oss nu om någon vecka och tänker vänta med bröllop ett par år. Tycker precis som du att det bör vara bröllop inom en överskådlig framtid, men en överskådlig framtid kan ju lika gärna vara 3-4 år som om 1 år. Go for it! :)

• sviiden

Vi var ihop i 6,5 år före vi förlovade oss, gifte oss sen efter 1,5 år. Det var nog klart redan tidigare att det var vi och skulle bli vi, men vi ville vänta lite. Vi studerade båda två och hade det som "tidtabell" att sen när vi båda är färdiga så går vi vidare i "planen". Jag orkade dock inte vänta så när min man hade ett halvår kvar av studierna slog jag till Vi var 27 och 34 när vi gifte oss.

Svar på tråden Förlovning