• MIM

Mina Vänner bok till bröllopet?

Hej på er!
    Jag har hört talas om att det finns en bok som är som en Mina Vänner bok men för bröllop. Är det någon som vet vad det står för frågor i den och var man kan få tag i den. Jag tror att jag har sett att man kan beställa den men då vill man ju först veta vad det är för frågor för gästerna att svara på.
    Tycker det verkar vara en kul idé, som en utvecklad gästbok där gästerna liksom måste skriva lite mer om sig själva...

Tackar ödmjukast för alla upplysningar....
    MIM

• Svar på tråden Mina Vänner bok till bröllopet?
  • L8K

Jag hade tänkt göra kort med liknande frågor som i Mina vänner-boken, som jag lägger i vårt festprogram. Då har gästerna hela kvällen på sig att fylla i.
    Det blir nog inte lika många frågor som i boken dock...

• MIM

L8K
    Har du börjat fundera på frågor? Jag skulle gärna vilja ha lite tips....

MIM

• ester

Jag har sett boken på Akademibokhandeln vid Sergels torg, så då är det förmodligen något som alla affärerna har.

• Meddelande borttaget
  • Skruttefi

Jag stoppades i mitt svar eftersom jag skrev en annan bröllopssida.

Boken Bröllopsboken för gäster finns att beställa via shoppen på en annan sida. Guiden och bröllop.....

Förstår du? S

• Jane

Jag har köpt precis den boken ni talar om.
    Jag gillar konceptet och jag tror att det blir lättare att få gästerna att fylla i boken eftersom de har lite stödfrågor att svara på, jämfört med lösblad där de måste spåna fritt vad det ska hitta på. I alla fall tror jag det om vår släkt och vänner
    Jag har sett att den även finns att beställa i bröllopsguidens shopp för 279 kr.

• Skruttefi

Här är infon om boken:

Bröllopsboken - för gäster
    En rolig bok för bröllopet! En praktisk fyll-i-bok för gästerna. 76 sidor med plats för 71 gäster. 210x210 mm. Spiralbunden. Varje gäst får en egen sida där de fyller i sina personliga reflektioner under "roliga händelser under dagen". Gästerna får beskriva brudparet med tre egna ord, gissa vad som kommer hända brudparet i framtiden och återge sina bästa minnen från svensexa och möhippa osv. Boken låter man ligga framme så att gästerna kan fylla i den under festen och samtidigt läsa vad andra skrivit. Efteråt har brudparet en helt egen bok med gästerna samlade, som blir personlig och ett rolig minne. En given succé! Produktion: Anna Oskarsson Formgivning.
    Pris:279.00 kr

S

• Nexil

Problemet med gästböcker, hur trevliga de än är, är att folk alltid måste sitta och läsa igenom, lååååååååååångsamt, för att se vad alla andra har skrivit i boken innan, och resultat blir egentligen att man får en bok full med gamla mostrar, kusiner och annat folk, som alla har fyllt i samma fritidsintresse som sin aktade svägerska. Alltså, hur gör man en bra gästbok, så att man slipper momentet att alla skall läsa igenom vad som skrivits inna, man vill ju gärna inte sprätta upp boken o dela ut lösa papper.

BG

• Tracy

mitt förslag:
    köp ett fotoalbum som har ringpärm så kan man ta ut bladen o lägga vid varje plats o sen be toastmaster samla in dem till kaffte.
    förbered varje blad m ngr frg typ:
    jag heter..
    relation till brudparet...
    roligaste resp pinsammaste minnet av bruden/brudgummen/brudparet....
    några ord på vägen....

på detta sätt blir det ingen risk att alla läser igenom vad alla skrivit innan, man hjälper de som har hjärtorka på traven samtidigt som man lämnar utrymme för att skriva lite fritt.
    du som tänkte ha det i festprogrammet tänk bara på att endel gäster gärna tar med sig det hem.

• MIM

Tracy! Precis så var det jag hade tänkt göra. Bara för att gästerna ska få en spark i baken och börja skriva så kan man ha lite frågor om dem själva och det kan sen vara kul att läsa vid senare tillfälle för brudparet.
    Vi tänkte sen varva dessa blad med foton på gästerna i albumet.

MIM

• Mollie

Mitt inlägg bara försvann... Får börja om igen!
    Vi hade Bröllopsboken på vårt bröllop och det ÄR tidskrävande att fylla i...eller ja, alla läste ju vad alla andra skrivit åxå. Vårt värdpar hade nästan fått tjatat på gästerna och vissa av dem avstod helt och hållet, så det är många som fyllt i efterhand när man träffats.

Hade jag vetat det här nu så hade det blivit ett annat alternativ även om den är kul att ta fram och läsa!! Lätt att vara efterklok! *ler*

M.

• ullis_p

Kan vi inte hjälpas åt att komma på frågor som man kan ha på lösblad till var och en av gästerna (eller kanske ett blad per par)?

Ullis

• L8K

Här är det frågor som jag skissat på:
    Jag heter:
    Kom i sällskap med:
    Bordskavaljer/Bordsdam:
    Beskriv brudparet med tre ord:
    Roliga händelser under dagen:
    Egna ord till brudparet:

• Helenak

Vi ska ha bröllopsboken som gästbok. Vi kommer att ta bort spiralryggen och lägga ett blad mellan varje bordspar så de kan fylla i under kvällen. Sen gör vi nya pärmar med lite hårdare papp (samma stil som övriga pappersgrejor) för att till sist ta all till kopieringsstället i stan för att få dit en ny spiralrygg. Känner oss jättesmarta :D

• Vici

Vi ska oxå ha bröllopsboken som gästbok. Vi kommer klä den i samma tyg som tärnklänningarna(lila)och sen kommer en kompis brodera våra namn och datum som vi sätter på.Vi gör detta för vi tycker att den inte såg så rolig ut på omslaget.

Svar på tråden Mina Vänner bok till bröllopet?