• Babajaga

Någon som beställt från Forever 21.com?

Hej!
    Jag har tänkt beställa kläder från forever21.com, men jag undrar om storlekarna är stora eller små för respektive storlek. Det finns ingen tabell att gå efter och frakten är dyr, därför vänder jag mig till er BT-tjejer. Tror att företaget är amerikanskt å misstänker då att storlekarna är stora för varje storlek, har jag rätt? Är det någon som har någon erfarenhet av storlekarna på forever21??

• Svar på tråden Någon som beställt från Forever 21.com?
  • FruHamberg

Även jag undrar, så jag bumpar upp den här tråden lite

• Babajaga

Tycker åxå det verkar skumt. European size 36 = american size 2= är detta =storlek small? Det verkar så konstigt då de amerikanska storlekarna är följande: 2,4, 6, 8,10, 12, 14. Vad motsvarar i så fall den amerikanska storleken 14 i europeisk storlek? Får inte grepp om det här. Är själv storlek 36 och 38 beroende på modell på kläderna. Om jag köper en figursydd blus, bör jag då ta storlek 36 eller 38? Jag har breda axlar, smal midja och små bröst (A-kupa). Är smal och lång i övrigt.

• Myrmor

min blivandes kusin har köpt två klänningar därifrån, storlekarna är jättesmå!! Det finns nån sizachart, mät er noga, hon drar m i vanliga fall men behövde large.

• Myrmor

jämna siffror är vuxenstorlekar, ojämna är tonårstorlekar och därigenom lite mindre (så brukar det vara i usa i alla fall..)

• Babajaga

artist: ett stort TACKA för hjälpen, precis vad jag behövde! =)

• Myrmor

det var så lite så, hoppas du hittar nåt fint

• FruHamberg

Nu vet jag inte om jag kanske är lite blind och dum, men den där size charge visar ju bara s,m,l strl. Vissa kläder är ju siffer storlekar, vart finns det nån size chart för det?

• BlendaSigne

Oh, jag har handlat en del på Forever21. De är små i strl. Jag är normalt en M, 38/40. 173 cm, bmi 23. Jag har oftast L på Forever21. I sifferstrl så är jag 8 el 10 på Forever21. (ofta 6 el 8 på andra sällen)
    De har mkt billiga o coola kläder - men jag vill höja ett varningens finger för kvaliteten på kläderna - den varierar mkt. När man handlar på affären så kan man ju kolla sånt, men tyvärr ej samma på nätet.

• FruHamberg

Ok. Jag är oxå strl 38/40, då vet jag vilken siffer strl jag ska ta när jag beställer. Tackar

• Ellyse

VIll bara varna för att kläderna är väldigt små i storlekarna, en medium-tjej bör beställa large..

• sommarbrud 080802

Jag vet tyvär ingenting,men läser en tjejs modeblogg och hon beställer ofta från just forever 21 och hon pratar mkt om kläder just därifrån. Spana in hennes blogg och fråga tycker jag. Jätte trevlig och hon svarar jämnt!

colorelle.blogg.se/

Svar på tråden Någon som beställt från Forever 21.com?