• krizzle

Brasiliansk vaxning i Helsingborg?

Är det något som testat arr göra brasiliansk vaxning i Helsingborg? Jag märker att allt fler salonger börjar utföra detta, men med tanke på att det är lite känsligt/pinsamt så vill man gärna gå till den bästa.

Jag har två väninnor som testat det på Catflash och på Trivas i Råå. Trivas på Råå ska vara riktigt bra, men tyvärr jävligt dyra ca 700 :- per gång. Hon som gjorde det på Catflash sa att hon aldrig kommer att göra om det igen, för hon som vaxade fick inte med allt hår, så hon noppade bort det som var kvar (aj aj)..

Är det vanligt att de missar så att de måste noppa bort?

• Svar på tråden Brasiliansk vaxning i Helsingborg?
  • AJ 080726

jag gjorde en brasiliansk vaxning i Halmstad igår(första gången) jag gav 450:-, hon fick bort så gott som allt, fick noppa bort typ 2-3 strån. Men vad ont det gjorde, så får se om jag gör om det.

• Tooticki

Jag vaxar mig var 5:e vecka (i Göteborg) och ja, det är ganska vanligt att allt hår inte följer med vaxet ch då får noppas bort med pincett. Anledningen till detta är att håret växer i olika faser och aldrig är lika långt. Hårstråna måste vara minst 5 mm långa för att följa med vaxet. Att hon noppade bort det som inte följde med tyder på god kvalité, hon ville inte att kunden skulle ha hår kvar när hon bett att få en brasiliansk vaxning.
    Angående smärtan, det blir mycket bättre efterhand. Det är mycket färre hår som kommer tillbaka och de är mycket mjukare så det blir lättare för varje gång.

• krizzle

Använder de olika vax? Jag har hört talas om kallvax.

• mammutten

Usch, är rädd att annat följer med..hahha, typ skinn!

Hur många gånger drar de?

Svar på tråden Brasiliansk vaxning i Helsingborg?