• Chokocat 080808

Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?

Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?

• Svar på tråden Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
  • lolinona

hejsan, jag vet itne riktigt ännu hur vi skall göra med buketten.
    Men en kompis t mig var på bröllop i Danmark, då hade bruden efter bröllopet lämnat in den någonstans och fått hela pressad torkad och sen ihopsatt i en tavla.
    Det är jag riktigt nyfiken på!!
    Någon som vet mer?

• T and T

Åh va blödig jag har blivit sedan vi bestämde att vi skulle gifta oss. Sitter här och gråter och tycker att det är såå gulligt av er som ska lägga blommorna vid gravar. Får nog bli min blivandes pappas grav för min bukett. Tack!

• Kärlek ger näring åt själen

Det kallas konservering av buketten och kostar runt 3000kr att göra. Då tar floristen bort blomma för blomma och låter dem torka i sand för att de ska behålla formen och sedan sätter ihop den igen blomma för blomma. Det blir super fint resultat men ack så dyrt. Fråga i blomsteraffärer nära dig om de kan göra det.Då de inte är många som kan

lolinona skrev 2008-08-03 09:01:52 följande:
    hejsan, jag vet itne riktigt ännu hur vi skall göra med buketten.Men en kompis t mig var på bröllop i Danmark, då hade bruden efter bröllopet lämnat in den någonstans och fått hela pressad torkad och sen ihopsatt i en tavla.Det är jag riktigt nyfiken på!!Någon som vet mer?
  • lolinona

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-03 11:10:58 följande:

Det kallas konservering av buketten och kostar runt 3000kr att göra. Då tar floristen bort blomma för blomma och låter dem torka i sand för att de ska behålla formen och sedan sätter ihop den igen blomma för blomma. Det blir super fint resultat men ack så dyrt. Fråga i blomsteraffärer nära dig om de kan göra det.Då de inte är många som kan
    ja, men då är väl blommorna i sin forna form så att säga.
    Jag skulle vilja ha dem pressade så att de är helt platta o sen i en bukett,
    hrm, förstår ngn vad ja surrar om?
    hihi
  • Waersta

Svärmor fick den på sin grav..

• Marsaphir Marlean

Funderar på att ge min till en kompis som är singel.

• Pumpkin

Jag har plockat ut några av blommorna och pressat dem, ska sen sätta in dem i vårt bröllopsalbum.

• Nalle Puh 40

Min sambos syster har konserverat sin, är inte alls särskilt snyggt efter några år så det blir graven...

• nilia

Jag ska lägga min på min mormor och morfars grav. Så får de lite delaktighet i bröllopet oxå! Ska även plocka ut en blomma och lägga i minneslunden till min sambos systers son.

Svar på tråden Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?