Vad gör ni med era brudbuketter efter bröllopet?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
Har kvar dem tills de vissnar? Eller konserverar dem och sparar dem? Något bra tips på hur man enklast/billigast gör det? Vad gör man med corsagen, sparar man den med?!?
hejsan, jag vet itne riktigt ännu hur vi skall göra med buketten.
Men en kompis t mig var på bröllop i Danmark, då hade bruden efter bröllopet lämnat in den någonstans och fått hela pressad torkad och sen ihopsatt i en tavla.
Det är jag riktigt nyfiken på!!
Någon som vet mer?
Åh va blödig jag har blivit sedan vi bestämde att vi skulle gifta oss. Sitter här och gråter och tycker att det är såå gulligt av er som ska lägga blommorna vid gravar. Får nog bli min blivandes pappas grav för min bukett. Tack!
Det kallas konservering av buketten och kostar runt 3000kr att göra. Då tar floristen bort blomma för blomma och låter dem torka i sand för att de ska behålla formen och sedan sätter ihop den igen blomma för blomma. Det blir super fint resultat men ack så dyrt. Fråga i blomsteraffärer nära dig om de kan göra det.Då de inte är många som kan
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-08-03 11:10:58 följande:
Svärmor fick den på sin grav..
Jag kastade min på hotellrummet 2 dagar efter bröllopet när vi skulle resa vidare.
Funderar på att ge min till en kompis som är singel.
Jag har plockat ut några av blommorna och pressat dem, ska sen sätta in dem i vårt bröllopsalbum.
Min sambos syster har konserverat sin, är inte alls särskilt snyggt efter några år så det blir graven...
Jag ska lägga min på min mormor och morfars grav. Så får de lite delaktighet i bröllopet oxå! Ska även plocka ut en blomma och lägga i minneslunden till min sambos systers son.