• Solsken78

bröllopslokal i skåne

Hej!
    jag ska gifta mig nere i skåne men letar efter en lokal där det ryms 95 personer och där man får fixa med maten och drickan själva, någon som har något bra förslag? Lokalen ska ligga i Hässleholm med omnejd. Vill helst inte att det ska vara nån bygdegård eller liknade. Men om vi måste ha det ändå, så ge mig jätte gärna förslag på hur jag kan få det så mysigt det bara går. Är helt slut på idéer.

Mycket tacksam för alla förslag.
    Mvh Solsken

• Svar på tråden bröllopslokal i skåne
  • blacknwhite

Hej!

Är där inte ett slott i sösdala...?
    KAnske du kan kolla upp?

• Solsken78

Jo det gör det, fast då måste man ta hela deras koncept med mat och dryck och så. Jag tänkte ha egen kock och att man kunde ordna med egen bar. Man kommer undan lite billigare då.
    Fler förslag tas tacksamt emot.

• lönnsjö

Hur är det med Hovdala? Sen finns det ju Hässleholmsgården, olika byggnader.
    En bygdegård kan ni ju smycka med blad och blomster och många ljus, hög mysfaktor.

• Solsken78

Hovdala får man inte fixa mat själv, och inte dricka, + att dom tyvärr inte tar in mer än 80-85 personer.
    Hässleholmsgården har jag funderat på, tänkte åka dit och kolla lite när jag kommer hem till hässleholm igen.
    Tack för tipsen, fler är välkomna:)

• ljubavi

Den här lokalen vid markan i hässleholm finns ju.. du hyr i stort sett bara lokalen, resten får du bestämma bäst du vill. Det är en skolmatsal som de hyr ut som festlokal.. min väninna hyrde den till sitt bröllop och de var över 100 pers å fick plats jättebra, de hade bra med utrymme att dansa å leka å allt det där. Det blev riktigt fint.. såg inte ens ut som en skolmatsal, när de var färdiga med möbleringen och dekorationerna (å det var ändå inte alls mycket dekorationer)... googla på festlokaler runt hässleholm, kanske dyker upp ngt mer?

Lycka till iaf

• Solsken78

Det var en bra idé, tack så mycket, den lokalen har jag inte ens tänkt på.
    Måste åka och kolla hur den ser ut, har inte varit där på år och dar. Undra vem det är som ansvarar för uthyrningen, vet du något om det?
    Får ringa runt lite och kolla.

tack så mycket!

• M Lundström

Jag har varit på bröllop i Göingehus en gång i tiden, ganska centralt i Hässlholm - vi gick mellan kyrkan och lokalen.

• Solsken78

Vi hade tänkt att vara där, hade redan bokat och bestämt men sen upptäckte vi att gästlistan utvidgades:=), så vi får inte plats längre tyvärr, annars hade vi hemskt gärna velat vara där.

• Solsken78

tack snälla, ska genast ringa dit och kolla, ser ju faktiskt helt ok ut, kan nog bli hur bra som helst. Du har räddat min sommar..hahaha... Har inte kunnat låta bli att fundera och fundera och man blir ju helt knäpp när man inte kommer fram till något bra, men det här kan nog blir riktigt bra. Hoppas jag får tag på dom:=)

• Solsken78

Ljubavi: när ska ni gifta er förresten? Har du planerat klart allt eller hur ska ni göra den stora dagen?

• blacknwhite

Hedbergshuset i vinslöv har oxå lokal

Svar på tråden bröllopslokal i skåne