• grabbarna

shit jag tror jag fått ögonfluss

eller på väg att få eller nåt, har känt att jag blivit trött i ögonen och sett suddigt trots glasögon i ngr dagar men tänkt att jag varit trött bara men inatt klibbade ögonen ihop flera gånger och idag kliar dom lite, är inte så röda dock men lite glansiga och yngsta som är två ser likadan ut på sitt ena öga..

skit också..finns det nåt man kan göra själv? typ huskur eller nåt tvivlar på att vi kan få en läkartid med så diffusa symptom

• Svar på tråden shit jag tror jag fått ögonfluss
  • Tooticki

Skölj med koksaltlösning med jämna mellanrum. Tänk på att det smittar otroligt lätt så om du rör vid ena ögat/barnets ögon så måste du tvätta dig direkt.

• grabbarna

tack ska prova att skölja..ja att det smittar lätt har jag hört..hmm får vara som en hök på det lilla skörvlet med andra ord

• erika26

pröva med kokt the! rena mirakel kuren!

• laris

kokt kamomille te!! Koka och låt kallna, sen kan du ta och doppa en tuss bomull i det för att torka ögonen med! Gör det lite då och då under dagen. Jag lovar att det funkar !!

• grabbarna

åhå kamomill the det tror jag tom finns här hemma ska kolla tack..sköjde med sån här ögonrengöring men det är ju sååå läbbit och det lilla skrövlet blev ganska sur och blänger nu på mig

• laris

Nä, arga blickar är inte roliga . Kamomille te ger dessutom en jätteskön svalkandee känsla.

Svar på tråden shit jag tror jag fått ögonfluss