• chamor

Rosa/lila ögonskugga = blåtira?

Ja.. Ska ha rosa/lila tema på bröllopet och det återkommer i blommor, dekorationer m.m. Så självklart vill jag ha lite lila/rosa ögonskugga och läppar.. Men.. Är det stor risk att det ser ut som blåtiror då? Hon som ska sminka mig är inte utbildad men sminkar sig själv fint och sminkat mig till bal och så förrut.. Vad tror ni? :-P

• Svar på tråden Rosa/lila ögonskugga = blåtira?
  • Novemberbröllop08

Lägg kajal, eyeliner, närmast fransarna så blir det som en barriär och man slipper blåtiraeffekten

• chamor

jo jag tror och hoppas de blir bra men hon som ska sminka är lite osäker på färgvalet.. Men iofs är det verkligen inte hennes färger så hon har nog helt enkelt inte hållit på med dem så mycket även om hon sminkar mycket i andra kulörer :)

• Novemberbröllop08

Tror det blir kanon med rosa och lila. Själv ska jag ha typ bruna och beiga färger, kommer sminka mig själv

• Anka2008

Jag ska ha rosa/lila/silver ögonskugga för att matcha vår färgtema och blommor. Jag har provsminkat hos smikösen och det blev riktig bra så jag skulle kunna verkligen rekommendera rosa färger till ögonskugga. Viktigast är att du känner dig snygg i valda färger!

• chamor

Ja jag älskar rosa så det är blir nog inte nåt problem

• HellomrsH

jag har själv sminkat många brudar i mitt jobb och lila/rosa är skitsnyggt om man suddar noga och väljer fina nyanser av färgerna. Så du kommer säkert vara jättefin!

• HellomrsH

det snyggaste är en rosa skugga som har lite guldskimmer i sig. finns på bl.a. smink och perukmakarn och makeupstore.

Svar på tråden Rosa/lila ögonskugga = blåtira?