Inlägg från: Augustirosen |Visa alla inlägg
  • Augustirosen

    080830

    Vad snälla ni är som kommer med låtförslag!
    Vi ska dock även ha "För kärlekens skull" i kyrkan
    Jag får väl fundera lite till..

    Kan inte tänka på så mycket annat än att det ev blir hippa imorgon! Är misstänksam mot precis alla

    Har nu varit och fixat presentpapper och band till våra små gästgåvor. De ska ligga på bordet vid varje plats och mamma har erbjudit sig att slå in dem. Skönt!

    Ska fundera lite över hur vi ska bryta/vika servetterna, för då kanske jag kan lägga det också på mamma..... Tur att hon vill ha lite att pyssla med. I vanliga fall skulle jag gärna gjort det själv, men det känns som om det är så mycket att hinna med själv.

  • Augustirosen

    Vi ska inte ha musik under middagen. Vi hoppas på en del tal Och så har vi några sånger i festprogrammet.

  • Augustirosen

    Jag kommer inte att kunna sova inatt.. kommer att stiga upp kl 7 för att vara färdigduschad om något skulle hända

    sanneb, tror du inte att de har tänkt på barnen? Typ mormor/farmor eller någon kompis? Om vi blir tagna samtidigt så förutsätter jag att vännerna löst det med både dottern och hunden.

  • Augustirosen

    Jag blev också hippad i lördags!! En underbar dag med bara roliga aktiviteter. Jag är grymt nöjd och det kunde inte blivit bättre! Det känns dock skönt att det är gjort så att jag inte behöver gå och fundera på det mer..

    Satt med vigselprogrammet igårkväll, men hade lite frågor så jag måste vänta tills prästen besvarat dem innan jag kommer vidare.

    Ikväll ska jag sitta med festprogrammet lite så att jag inte har så mycket mer kvar i det. Men gästpresentationerna är inte så lätta som man skulle kunna tro... Är ni andra (som gör dem själva) klara?

    Här blir det nog manschettknappar till min blivande. Han har sagt att han vill ha det, även om det känns lite trist.

  • Augustirosen

    Krokodil, vad blir det för bordsdekorationer?

    Vad ska ni andra ha som bordsplacering? Dvs på bordet, med namnet på?

  • Augustirosen

    Augustibruden, jättefina favours! Håller med om att de ser lyxia ut med namnetikett osv!

    Diamonds.. kul att du hade en bra hippa!

    Har blivit förkyld, men jag hoppas att det går över jäkligt fort för jag är inte intresserad av att vara krasslig nästa helg. Eller vara helt röd under näsan...

    Igår köpte jag iaf morgongåva och ett band som dottern ska ha till sin klänning. Kan bocka av det. Nu är det strumpbyxor till mig kvar. Ska man ha vita eller hudfärgade? Spelar det någon roll? Är lite inne på vita...

    Är ganska färdig med vigselprogrammet så jag ska skicka det till prästen så att han får dubbelkolla. När det gäller festprogrammet så har jag storyn om mig och sambon kvar, men den måste vi nästan skriva tillsammans. Och så ska han skriva om svensexan, men annars är det nog ganska klart. Skönt!

  • Augustirosen

    Nu är det bara en vecka kvar!!!!!! Typ

    Idag har jag projekt "Hitta kaffeservetter" och i helgen hoppas jag bli helt klar med vigselprogram, festprogram och bordsplacerings"korten".

    Igår hämtade jag hem min klänning så nu är klädseln komplett. Och så fick jag hjälp av ena tärnan att vika alla servetterna till solfjädrar. Skönt! Nu borde dukningen gå ganska snabbt på fredag. Fick veta att vi får tillgång till lokalen hela fredagen om vi vill (den var tidigare bokad hela fredagen så vi skulle inte fått komma dit förrän på kvällen). Bitarna börjar falla på plats

    Hur går det för er andra?

  • Augustirosen

    Nu har jag varit på prov make-up! Känns bra, men det är ändå svårt. Vill att någon annan ska se mig och säga vad de tycker Och nu har jag ännu ett mission idag - att hitta ett läppstift!

  • Augustirosen

    Kassandra, nej, jag har ingen bra bild av makeupen.

    Få se nu. Idag har jag inte fått så mycket gjort alls till bröllopet, bara förberett de där bordsplacerings"korten" som ska stå på borden. Sambon ska skriva ut dem på en bättre skrivare än den vi har här hemma. Sedan blir det bara till att klistra hjärtan på dem...

    Hittade röd dekorationssand idag i blomsteraffären som jag kom på att man kan ha i botten på värmeljushållarna så blir det lite färgladare. Det är sådana där värmeljushållare från Ikea som ser ut som små dricksglas. Jag ska ha värmeljus i några och röda gerberor i några.

    Jag känner mig inte direkt nervös ännu, men det är MYCKET kvar att fixa! Detaljer! Nu måste jag kolla min att-göra-lista...

  • Augustirosen

    Jag gifter mig 15.30 i Helsingborg. Håller tummarna på uppehåll - blev något stressad igår när det regnade hela dagen! Tänk om det blir så på lördag!?!

    Sitter nu och finputsar på gästpresentationerna och inser att jag har prestationsångest. Kanske borde gå en kurs efter allt det här och lära mig att slappna av och koncentrera mig på de viktiga sakerna i livet istället...

    Lollic, låter som en härlig möhippa!

  • Augustirosen

    lokacitron, har samma problem som du. Är ganska stressad över det här med fotograferingen och att vi måste hitta en back up in case of regn. Borde nog tagit semester hela den här veckan...

  • Augustirosen

    Fjällbacka, krya på dig!

    Augustibruden, Mariakyrkan mitt i stan

    Idag har jag varit på jakt efter kaffeservetter, men fortfarande inte hittat några. Har kollat typ överallt... Kan man köra med vanliga servetter. Vi har sådana servetter som känns som linne (men är papper) till själva middagen. Då kanske man kan köra vanliga servetter till kaffet?

    Har också shoppat dekorationssand till värmeljushållarna, så det kan jag bocka av. Sambon har beställt gerberor som ska vara på borden, så då kan jag ju kryssa det också.. Börjar likna något bara jag kunde få klart festprogrammet etc....

  • Augustirosen

    Gick och la mig tidigt igår, men vaknade sedan kl 4 och kunde inte somna om. Låg bara och grubblade på detaljer... Så dumt! Ska försöka fixa en hel del idag och det börjar kännas som om det närmar sig slutet... Idag ska sambon handla den sista drickan och hämta våra ringar. Jag ska klippa och klistra placeringskort, vigselprogram och festprogram som jag nu äntligen tror att jag är klar med.

    På tal om känslostormar kan jag nästan börja gråta nu bara jag hör någon av låtarna som vi ska ha med i kyrkan. Puh, hur ska det gå?

  • Augustirosen

    Augustibruden, vart ska ni åka?

    Sambon och jag sitter och har värsta program-verkstaden just nu. Vigselprogrammen är snart helt klara och festprogrammen är på gång. Håller samtidigt på att skära ut hjärtan som ska klistras på bordsplaceringslapparna... Men när det är klart så ska jag krypa till kojs. Var och fixade naglarna idag och kunde knappt hålla mig vaken... Imorgon blir det inte mycket bröllopsfix, ska till sjukhuset med dottern hela dagnen. I nästa vecka ska hon operera bort mandlarna...

  • Augustirosen

    Fick tips om en sak man ofta glömmer - te Alla dricker ju inte kaffe..

    Igår kom jag plötsligt på att min slöja fortfarande var kvar i bröllopsbutiken, över 1 timme bort! Blev skitsur på mig själv för att inte ha tänkt på det när jag hämtade klänningen och slog till något med handen och knäckte en nagel - som jag precis varit och fixat till hos nagelskulptrisen....! Ahh! Man läger är under kontroll igen - en av tärnorna åker förbi och hämtar slöjan imorgon innan de kommer hit, och jag har fått en tid för att fixa nageln imorgon. Men det var ju klart lite önödigt att spilla energi på det...

    Ikväll ska vi knyta ihop festprogrammen, som annars är klara, och så ska jag klistra på hjärtan på bordsplaceringskorten. Imorgon blir det genrep i kyrkan och dukning i lokalen. Spännande!!

  • Augustirosen

    Shit tjejer! Nu är det nära!! Har varit och shoppat de sista småsakerna idag på fm och nu har jag skickar iväg sambon på lite ärenden. Ska fixa en playslist och förbereda dotterns väska (eftersom hon bara ska vara med i kyrkan och sedan hämtas av en kompis till henne) osv. Sedan ska vi åka till festlokalen och träffa cateringkillen och förhoppningsvis hinner vi förbereda lite. Sedan blir det genrep i kyrkan! Shit!!!!

    Hoppas nu att ni alla har en riktigt bra dag idag och att det blir underbart imorgon!!!! Nästa gång vi hörs är vi kanske gifta allihopa!!! Lycka till alla!

  • Augustirosen

    Här är ännu en fru!! Jag kan bara hålla med er andra, det var en underbar dag!!! Vädret var underbart och jag kände mig inte alls stressad eller nervös. Det var bara så fint och underbart!

    Fm hos frissan med mina tärnor, så vi fick en mysig stund ihop. Sedan fotografering innan vigseln. Dottern på 2,5 blev lite "generad" och mammig i kyrkan, men det gick bra ändå. Festen var underbart kul och alla snackade och skålade och höll tal! Skitkul!

    Maten var super och bandet var bra. Det var dock inte riktigt den playlisten som vi kommit överens om, men det funkade ändå. Vi hade kebab som nattamat och det var klockrent! Alla bara pratar om kebaben...

    Superhärligt att sova på hotell och vakna upp med sin man och byta morgongåvor innan vi käkade en god frukost i lugn och ro. Då vi önskat oss pengar till vår bröllopsresa så fick vi inte många presenter att öppna, men jag fick ett album från min hippa och det var så kul att få titta i det och uppleva allt igen från den roliga dagen. Nu längtar jag tills vi får bilderna från fotografen - han var med hela dagen så det är mååånga bilder....

  • Augustirosen

    Fick papper om nytt körkort igår och papper från Skatteverket idag. Så nu måste jag öva på min nya namnteckning

Svar på tråden 080830