• egensinnig

Var gravera glas?

Hej!
    Funderar på att gravera glas - men vart gör man det? Finns det sådana tjänster hos tex Duka o Cervera eller vart vänder man sig? någon som vet?

• Svar på tråden Var gravera glas?
  • Jen82

Var bor du? Jag vet ett ställe där jag bor :)

• Mikael Angelica

jag skulle oxå vilja hitta ett ställe, jag bor i gbg =)

• Jen82

Utanför Lund har vi ett ställe.

• Mikael Angelica

va fick du betala för det?

• Plummis83

Var heter det i Lund å ligger var???

Bor själv i Lund...

• Jen82

Har inte gjort det men vi ska snart :) De är inte så dyrt vad jag minns.
    Men du bor inte så nära till mig i skåne..

• Mikael Angelica

nä men det e inga problem för mig =)

• Jen82

Stället heter Gunillas glas i staffanstorp.
    Men öppetider var lite udda... Minns inte riktigt hur de var. Men kolla eniro.

• Gable

Man har kunnat göra det på Duka, vet inte om man kan det fortfarande.

• Mikael Angelica

tackar =) det var inga farliga priser =)

• egensinnig

Duka låter ju bättre än Staffanstorp o Lund för Göteborgare

• Veronika och Daniel

Duka Home i Gbg har den tjänsten, det är möjligt att alla Duka har det. Graveringen kostar 75 kr per glas (våra namn och datum), dom graverar bara på sitt egna märke. Vi beställde några champagneglas därifrån med gravyr på och det tar ca två veckor. :)

• egensinnig

Tack för alla svar. Vi gifter oss den 2:e så då hinner jag nog inte till morgongåvan....men en rolig idé överlag och personligt! Så det kommer fler tillfällen

• Moonlightshadow

Vi gjorde det på Duka. Där hittade vi jättefina glas med hjärtna vi foten av glaset. Med gravering och glas så kostade det 275 kr (om jag kom i håg rätt). De blev kanon fina

• lillfraggel1

Alla Duka butiker har tjänsten om man köper glas från dem. Priset varierar mellan 50kr -75kr per glas. Vi köpte glas från cervera som inte har den tjänsten så då fick vi lämna in glasen hos en firma som säljer sportpriser.

• Mattilda

Här kan du tydligen (efter lite googlande) få det gjort snabbt via nätet drottningholmsglas.com

www.dromtorget.se har annars vackra glas i nysilver, dom blev verkligen jättefina med riktig gravyr! Har du bråttom kan du säkert få dom snabbt från båda företagen om du kontaktar dom, tog bara 3-4 dagar tills jag fick min beställning från Drömtorget.
    www.dromtorget.se/p_00000000312_champagneglas_av_nysilver_2-pack.php

Svar på tråden Var gravera glas?